۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲

صفایی خبر داد:

انتخاب كارگر خوزستاني به عنوان كارگر نمونه كشور

انتخاب كارگر خوزستاني به عنوان كارگر نمونه كشور

اهواز - خبرگزاری مهر: مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از انتخاب اسحق شكرانه كارگر شركت كشت و صنعت كارون شوشتر به عنوان كارگر نمونه ملي خبر داد.

هوشمند صفائي به خبرنگار مهر گفت: بيست و پنجمين جشنواره ملي امتنان از كارگران كه در هفته كارگر در تهران برگزار شد 9 كارگر از استان هاي مختلف كشور به عنوان كارگر نمونه ملي شناخته شدند كه در اين ميان اسحق شكرانه كارگر شركت كشت و صنعت كارون يكي از منتخبان بود كه ضمن ديدار با مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي لوح تقدير و هديه خود را كه يك دستگاه خودرو پرايد است دريافت كردند.

وي افزود: در اجراي ماده 195 قانون كار جمهوري اسلامي ايران و به منظور تشويق نيروهاي كارگري مولد، متخصص، مخترع و مبتكر، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي همه ساله نسبت به انتخاب كارگران نمونه سال اقدام مي كند كه باعنوان جشنواره امتنان از كارگران، گروه هاي كار، تلاشگران و واحدهاي نمونه و در سه سطح برگزار مي شود.

وي توضيح داد: بيست و پنجمين جشنواره امتنان در خوزستان از شهريور ماه 1392 آغاز شد كه در مرحله مقدماتي يا كارگاهي، كارفرمايان، كارگران و گروه هاي كار نمونه خود را انتخاب و به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي معرفي كردند. سپس پرونده ها به اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي ارسال شد و در اين مرحله اداره كل با تشكيل كميته فني و داوري متشكل از كارشناسان مجرب و نمايندگان سازمان صنعت و معدن و تجارت و اداره كل آموزش فني و حرفه اي نسبت به انتخاب كارگران نمونه اقدام كرد و با بررسي 624 پرونده كه شامل 589 كارگر مرد و 35 كارگر زن بود در نشست هاي مختلف تعداد 25 پرونده را كه طرح هاي بهتري ارايه داده بودند مورد بررسي مجدد و دقيق تر قرار داد و ضمن دعوت از كارگران و مصاحبه فني با آنها و بازديد از طرح هاي مربوط، سه كارگر نمونه انفرادي و دو گروه كار نمونه را  كه جمعا هشت نفر بودند از سه بخش اقتصادي انتخاب و به عنوان نمايندگان خوزستان براي شركت در مرحله كشوري به دبيرخانه همايش ملي امتنان از كارگران و گروه هاي كار نمونه معرفي كرد.

مدير كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان افزود: در اسفند ماه سال گذشته اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان اقدام به برگزاري جشنواره استاني امتنان از كارگران و گروه هاي كار كردكه در آييني با حضور مسوولان استاني از اين افراد قدرداني شد.

وي از برگزاري بيست و پنجمين جشنواره ملي امتنان از كارگران، در هفته كارگر و در اردي بهشت ماه جاري در تهران خبر داد و گفت: در اين آيين 9 كارگر از استان هاي مختلف كشور به عنوان كارگر نمونه ملي شناخته شدند كه در اين ميان آقاي اسحق شكرانه كارگر شركت كشت و صنعت كارون يكي از منتخبان بود كه لوح تقدير خود را از دستان رئيس جمهور دريافت كرد و در حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، يك دستگاه خودرو تقديم وی شد.

صفائي ادامه داد: شكرانه به خاطر طرح «طراحي ساخت و مهندسي معكوس برخي از قطعات دستگاه دروگر نيشكر» كه به دليل تحريم ها وارد نمي شد به اين افتخار دست يافت. وي كه متولد 1345 و داراي مدرك ليسانس ماشين آلات از دانشگاه شهيد چمران است از بسيجيان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و داراي 44 ماه سابقه حضور در جبهه است.


 

کد خبر 2286000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha