۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸

فراخوان جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» منتشر شد

فراخوان جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» منتشر شد

فراخوان شرکت در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با استناد به فرمایشات حضرت امیر المومنین (ع) مبنی بر اینکه «حقیقت بهترین راهنماست» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور فراخوان هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، منتشر کرد.

ایجاد امید با تقويت سينماي مستند خلاق ايران و صيانت از هويت ملي مبتني بر انگاره‌هاي ديني و ايراني، بازنمايي فرهنگ، تاريخ و جامعه‌ ايراني- اسلامي، بيان نسبت و نزديكي سينماي مستند به واقعيت‌های اجتماعی و حقيقت، آشنايي فيلمسازان كشور با تحولات نوين سينماي مستند جهان، توجه به مباحث اقتصادی سینمای مستند در زمینه‌ ايجاد امكان براي توليد مشترک، عرضه داخلی و خارجی، نمايش و پخش، از جمله اصول هشتمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» است.

بخش‌های مختلف هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» که با هدف استانداردسازی و برپایی یک جشنواره حرفه‌ای و در تعامل با جامعه مستندسازان و صنوف سینمای مستند طراحی شده، به این شرح است: فیلم های موجود در بخش های مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهید آوینی، تصویر عاشورا، بخش‌های جنبی ملی و بین المللی، بازار بین‌المللی فیلم مستند، کارگاه‌های تخصصی آموزشی در بخش مسابقه ملی و بین‌الملل این جشنواره، فیلم‌های منتخب در سه بخش مستندهاي كوتاه (کمتر از 30 دقيقه)، مستندهاي نيمه‌بلند (30 تا 60 دقيقه) و مستندهاي بلند (بالاي 60 دقيقه) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با این توضیح که فیلم‌ها در بخش «مسابقه ملی» باید تولید فروردین 1392 به بعد بوده و در قطع DV، DVC، HD، Full HD تولید شده باشند. فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل هم تولید ژانویه 2013 به بعد هستند.

آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی روز 15 مردادماه 1393 و آخرین فرصت برای تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره هم روز 25 مردادماه 1393 تعیین شده است.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) از تاریخ 9 تا 16 آذرماه برگزار خواهد کرد.



 

کد خبر 2312690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha