۳۰ شهریور ۱۳۸۴، ۸:۲۹

نخستين نماينده تاريخ سينماي فيجي در اسكار معرفي شد

مديران سينمايي كشور كوچك فيجي در نخستين تلاش تاريخ سينماي اين كشور براي بردن جايزه اسكار، فيلم "زمين چشم دارد" را به عنوان نماينده خود به بخش بهترين فيلم خارجي زبان آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي امريكا معرفي كردند.

به گزارش خبرنگار سينمايي "مهر"، شركت استراليايي رانين فيلمز براي اينكه "زمين چشم دارد" را واجد صلاحيت حضور در اسكار بكند،‌ از ده روز پيش آن را در تنها مالتي پلكس شهر سووا، پايتخت فيجي، اكران كرد. فيلم هم در هفته نخست نمايش خود در اين سالن 200 نفري رقمي در حدود 14 هزار دلار فروخت. كميسيون سمعي بصري فيجي كه نيمي از هزينه تبديل نسخه ديجيتالي "زمين چشم دارد" به نسخه 35 ميلي‌متري را به عهده داشته،‌ فيلم را رسماً به اسكار معرفي كرد.

در حالي كه همه ساله چند فيلم سينمايي در فيجي ساخته مي‌شود،‌ "زمين چشم دارد" نخستين و تنها فيلم تاريخ فيجي است كه اكران سينمايي مي‌شود. ويلسوني هرنيكو، نويسنده و كارگردان "زمين چشم دارد"، داستان فيلم را بر اساس رويدادهاي دوران كودكي خود در جزيره روتما نوشته و رنا اوون يكي از دو بازيگر حرفه‌اي فيلم است.

اندرو پايك از شركت رونين كه "زمين چشم دارد" را از يكي دو هفته پيش در استراليا اكران كرده و قصد دارد آن را از ماه آينده ميلادي در نيوزيلند روي پرده بفرستد، درباره فيلم مي‌گويد : "هر دو كشور ميزبان جمعيت انبوهي از شهروندان فيجي هستند و ما اميدواريم بتوانيم آنها را براي تماشاي اين فيلم ترغيب كنيم. عملكرد زمين چشم دارد در فيجي بسيار عالي بوده و ما به زودي آن را علاوه بر سووا در دومين و آخرين سالن سينماي كشور هم اكران مي‌كنيم" .
کد خبر 231439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha