۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹

گزارش خبری/

تقاطع غیر همسطح "حافظ" افتتاح شد/ وظیفه وزرات راه بر دوش شهرداری کرج

تقاطع غیر همسطح "حافظ" افتتاح شد/ وظیفه وزرات راه بر دوش شهرداری کرج

کرج – خبرگزاری مهر: با افتتاح تقاطع غیر همسطح "حافظ" ترافیک ورودی شرقی کرج روان و گره ترافیکی در این محدوده رفع شد و به گفته دادگو رئیس شورای شهر کرج شهرداری کرج در حالی این پروژه را به بهره برداری می رساند که اجرای آن در شرح وظایف وزارت راه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاحیه تقاطع غیر همسطح "حافظ" واقع در منطقه 11 شهری کرج امروز با حضور سید حمید طهایی استاندار البرز، علی ترکاشوند شهردار کرج، علی اصغر کمالی زاده معاون عمرانی شهرداری کرج، محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج، جمعی اعضای شورای شهر، مسدولان پلیس راهور و تنی چند از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این پروژه علی اصغر کمالی زاده معاون عمرانی شهرداری کرج بهره برداری از این تقاطع را برنامه ای مهم در جهت رفع گره ترافیکی در ورودی شرقی کرج خواند و گفت: پروژه پل حافظ که به همت کارشناسان، متخصصان و مدیریت شهری کرج امروز افتتاح شده است در مجموعه 51 تقاطع غیر همسطح پروژه های جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک بررسی و به تصویب شورای شهر رسید

وی در ادامه به مختصات فنی این پروژه اشاره و اعلام کرد: تقاطع غیر همسطح حافظ دارای 460 متر طول است که برای احداث آن 300 تن فلز کاری، 12 هزار متر مربع بتن ریزی، 1200 متر مربع آرماتور بندی و 8 هزار مترمربع خاک ریزی انجام شده و افتتاح آن بار ترافیکی را در ساعات اوج تردد کاهش می دهد.

افتتاح پل شهدای دانش آموز در شهریور جاری

معاون فنی عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه این تقاطع ترافیک خط چهار منطقه حصار را بلوار خلج آباد و اتوبان تهران هدایت خواهد خواهد کرد، گفت: احداث تقاطع غیر همسطح در این منطقه کاهش بار ترافیکی برای تردد وسایل از خلج آباد به سمت تهران و از ورودی کرج به سمت مرکز شهر را شاهد خواهیم بود.

کمالی زاده از بهره برداری این طرح در زمان مناسب با وجود معارضان متعدد  ابراز رضایت کرد و گفت: با افتتاح فاز دو این طرح در بلوار مدرس انتظار روانتر شدن ترافیک را خواهیم داشت.

وی در ادامه سخنان خود از بهره برداری از پل حامی و ساماندهی و بهسازی دروازه شرقی کرج پایان آبان ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات شهرداری در برنامه های عمرانی ترافیکی اجرای پل شهدای دانش آموز است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه جاری به بهره برداری برسد.

اجرای تقاطع بر عهده وزارت راه بود

رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در سخنان خود در این آیین اجرای این تقاطع را جزء شرح وظایف وزرات راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این ارگان دولتی از مسئولت خود سر باز زده است.

محمود دادگو افزود: بر طبق آنچه در طرح جامع و تفضیلی درج شده است احداث تقاطعات غیر هم سطح سوم خرداد، مهر شهر، حصارک، زیر گذر حسین آباد و اجرای این تقاطع بر عهده وزرات راه است اما این ارگان عهده دار اجرای این پروژه ها در کرج نشده است.

وی با اشاره به حجم ترددها در محورهای مواصلاتی البرز و کرج، اظهار داشت: اجرای پل های سوم خرداد، زیر گذر حسین آباد، پل حصارک و مهرشهر هزینه ای بالغ بر 130 میلیارد تومان را به شهرداری تحمیل کرده است در حالی که باید این هزینه ها از سوی وزارت راه تامین می شد.

رئیس شورای شهر کرج در ادامه خواستار پر رنگ تر شدن نقش دولت در اجرای طرح های عمرانی شد، گفت: با تحقق این امر مدیریت شهری به نحو شایسته تری می تواند به انجام امور شهری بپردازد.

کد خبر 2328338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha