۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

تکواندو بین‌المللی کره‌جنوبی؛

مهدی خدابخش با شکست نماینده کره جنوبی قهرمان شد

مهدی خدابخش با شکست نماینده کره جنوبی قهرمان شد

تكواندوكار وزن 80- كيلوگرم كشورمان با برتری مقابل نماینده کشور میزبان در ديدار پایانی مدال طلای مسابقات آزاد کره جنوبی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که در "گیونگجو" کره جنوبی جریان دارد در وزن 80- کیلوگرم مهدی خدابخش با شکست همه رقبا عنوان قهرمانی و مدال طلا را به خود اختصاص داد تا جمع مدال‌های ایران در این دوره از مسابقات به عدد پنج  برسد.
 
خدابخش در میان 57 تکواندوکار دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت، سپس به دليل حاضر نشدن حريف کره ای راهی دور سوم شد و در این مرحله در راند دوم با اختلاف 12 امتياز نماينده كره جنوبي را ناک اوت کرد و در ادامه "پازينيسكي پيوتر" از لهستان را 7 بر 6 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. خدابخشي در این مرحله  مقابل " كريستين كروز" از فيليپين پیروز شد به فینال رسید. این فیلیپینی 35 روز قبل در فينال مسابقات قهرماني آسيايي طعم شکست برابر خدابخش را چشیده بود.  
 
این نماینده سنگین وزن کشورمان در مبارزه پایانی به مصاف "يون چئون يان" از كره جنوبي رفت و با نتيجه قاطع 14 بر 5 به پيروزي رسيد و ضمن کسب مدال طلا 20 امتياز نيز به اندوخته هاي خود در رنكينك وزن سوم المپيك اضافه كرد. خدابخش در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی صعود قابل توجهی در رنکنیگ المپیکی ها داشت.
 
اما حریف کره ای براي رسيدن به مرحله فينال "ارون كوك" از جزاير مان را شکست داده بود. کوک که قبل از المپیک 2012 با مسئولان فدراسیون تکواندو انگلستان به مشکل برخورد، تابعیت خود را تغییر داد و در این مدت طلای قهرمانی اروپا، طلاي مسابقات جایزه بزرگ چين را کسب کرده و نفر اول رنكينگ وزن سوم المپيك می باشد.
 
تيم ملي ايران تا پايان پنجمين روز مسابقات، موفق به كسب 2 مدال طلا (فرزان عاشورزاده و مهدي خدابخشي، يك نقره (ابوالفضل يعقوبي) و يك برنز (عليرضا نصرآ‍زاداني) شده و در رده سني نوجوانان، توسط مهدي اسحاقي در وزن 48- كيلوگرم به نشان زير طلا دست يافته است.
مسابقات تکواندو آزاد کره از روز جمعه با حضور 1770 ورزشکار به میزبانی شهر "گیونکجو"  آغاز شده و فردا به پایان می رسد.
کد خبر 2332153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha