۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۳۶

مراسم روز خبرنگار-3

مسجد جامعی: تکریم اصحاب رسانه تکریم اصحاب فکر است

مسجد جامعی: تکریم اصحاب رسانه تکریم اصحاب فکر است

رئیس شورای شهر تهران گفت: تکریم اصحاب رسانه تکریم اصحاب فکر است و اگر به این مساله توجه شود سایر حمایت‌ها از اهالی رسانه چندان مورد نیاز آنها نیست. فقدان این حمایت است که نیاز به حمایت‌های ثانوی را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با میزبانی انجمن صنفی روزنامه‌های غیر دولتی صبح امروز با حضور جمعی از مدیران رسانه، خبرنگاران و نیز علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد رضا صادق دستیار ویژه رئیس جمهور، احمدمسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها در برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  بهروز بهزادی سردبیر سابق روزنامه اعتماد، داوود محمدی از روزنامه شرق، فرید قدیری از روزنامه دنیای اقتصاد، سعید علامیان و مینو بدیعی در سخنانی به بیان نظرات خود در مورد مشکلات و مصائب روزنامه نگاران پرداختند.

در این مراسم احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی مساله استقلال مطبوعات را ریشه دار در دین و قانون اساسی دانشت و گفت: در جهان اسلامی هیچ سندی وجود ندارد که همانند این قانون  تا این اندازه با تصویب و صلاحدید شخصیت‌ها ایجاد شده باشد. یکی از مواد خاص این قانون نیز صراحت آن در مساله آزادی و استقلال و تمامیت ارضی کشور است که همه آنها را هم عرض با هم قرار داده است و به نظرم اصحاب رسانه بیشترین سهم را در تبیین این موضوع داشته و دارند.

وی افزود: تکریم اصحاب رسانه تکریم اصحاب فکر است و اگر به این مساله توجه شود سایر حمایت‌ها از اهالی رسانه چندان مورد نیاز آنها نیست. فقدان این حمایت است که نیاز به حمایت‌های ثانوی را ایجاد می‌کند. درواقع وقتی ما فضای کار اصحاب رسانه را محدود می‌کنیم باید برای آنها پاداش دیگری در نظر بگیریم که ما به ازای این تصمیم است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر امروز قرار است کاری برای اهالی مطبوعات شود باید به فکر دفاع از حقوق معنوی آنها و رسانه‌ها باشیم. به مساله حق کپی‌رایت تولیدات آنها توجه کنیم و شیوه‌های جدید خبر رسانی را برای حفظ عمر مطبوعات مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 2346272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha