۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۰۸

دهکردی تاکید کرد:

دستمان را جلوی هیچ باشگاهی دراز نکردیم/ بازیکن‌سازترین باشگاه هستیم

دستمان را جلوی هیچ باشگاهی دراز نکردیم/ بازیکن‌سازترین باشگاه هستیم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: بعد از جدایی چند بازیکن اصلی تیم فولاد و برای پر کردن خلاء موجود دستمان را نزد هیچ باشگاهی دراز نکرده و بازیکنان پرورش یافته باشگاه فولاد خوزستان را به عضویت تیم بزرگسالان در آوردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیف الله دهکردی در گفتگوی مفصلی با سایت باشگاه فولاد به مسائل مختلفی از جمله حق پخش تلویزیونی، همکاری تیم‌های باشگاهی با تیم فوتبال امید ایران، برنامه‌های کارلوس کی‌روش و موارد دیگر پرداخته است:

فشار تخریب کننده‌ای روی بازیکنان ما بود
دهکردی در ابتدا با اشاره به عملکرد تیم بزرگسالان این باشگاه تا هفته ششم از رقابت های لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: به اعتقاد من شرایط حضور فولاد در این دور از مسابقات را نمی توان عادی دانست. خروج چند بازیکن از ترکیب تیم و همچنین مسائل پیش آمده برای خدمت سربازی برخی از بازیکنان، از همان ابتدای کار یک فشار سنگین و تخریب کننده را بر روی بازیکنان این تیم، کادر فنی، هواداران و باشگاه به وجود آورد و باعث ضربه زدن به تیم ما در نخستین بازی فصل شد.اما بصورت کلی و با توجه به این مسائل قرار گرفتن در جمع مدعیان و داشتن 11 امتیاز از مجموع 6 بازی یک عملکرد قابل قبول محسوب می شود.

دستمان را جلوی باشگاهی دراز نکردیم
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان همچنین به تغییر چهره فولاد در لیگ برتر اشاره کرد و اظهار داشت: خواسته یا ناخواسته، در کنار تغییر کادر فنی تیم که عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت با تغییر بیش از 10 بازیکن روبرو بودیم و برای پر کردن جای این بازیکنان از داشته های خود باشگاه استفاده کردیم.

وی افزود: زمانی که برخی رسانه ها ما را بازنده فصل نقل و انتقالات می دانستند و مدام خبر از حضور ستاره ها در تیم های منشر می کردند ما برای پر کردن خلاء موجود دستمان را نزد هیچ باشگاهی دراز نکرده و بازیکنان پرورش یافته باشگاه فولاد خوزستان را که همراه با تیم های پایه فولاد عناوین متعدد قهرمانی و حضور در تیم های ملی رده های پایه را تجربه کردند به عضویت تیم بزرگسالان در آوردیم و در حال حاضر هم از این رویکرد خود رضایت کامل داریم.

ما بازیکن ساز ترین باشگاه ایران هستیم
دهکردی در ادامه با اشاره به گزارش اخیر سازمان ارقام و آمار فوتبال جهان که باشگاه فولاد خوزستان را به عنوان بازیکن سازترین باشگاه ایران معرفی کرده بود، اظهار داشت: با قطعیت می گویم که خودساخته ترین تیم ایران در لیگ برتر فوتبال هستیم و حتی در تیم های منطقه هم در این امر پیشتازیم. در حال حاضر ترکیب فولاد را بجز دو بازیکن خارجی مان اکثرا بازیکنان خوزستانی و رشد یافته باشگاه تشکیل می دهند و با سرمایه گذاری که بر روی این امر داشته ایم یک نسل جدید، آماده و قابل اطمینان را با لباس فولاد روانه سطح اول فوتبال کشور کرده ایم.

فولاد در بازی های آینده هماهنگ تر می شود
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان همچنین اظهار داشت: ترکیب اصلی و نیمکت تیم در قیاس با فصل گذشته دچار تغییراتی شده است. از یک سو با مصدومیت بازیکنانی مثل بختیار رحمانی، آرش افشین، امید خالدی و از طرف دیگر موضوع پیش آمده برای خدمت سربازی برخی بازیکنان باعث تخلیه تیم فولاد از بازیکن شدند. در این میان آقای اسکوچیچ خیلی زود و بصورت فشرده برای هماهنگی تیم که یکی از دغدغه های ما و ایشان بود اقدام کرد. تا الان که هفته ششم رقابت ها را پشت سر گذاشته ایم بازیکنانمان فولاد خوزستان به یک هماهنگی نسبی دست یافته اند و در ادامه بازی ها در این زمینه به یک رشد بهتر دست پیدا خواهند کرد.

بختیار فرزند خانواده فولاد است
وی در ادامه به وضعیت بختیار رحمانی اشاره کرد و افزود: همانگونه که اسکوچیچ بارها گفته، جای خالی او در تیم مشهود است و حتی نبود او باعث متضرر شدن تیم شده است. بنده معتقدم فولاد خوزستان و بختیار رحمانی جزوی از یک خانواده هستند و ما با قاطعیت از این بازیکن که زحمات زیادی برای تیم فولاد خوزستان در رده های مختلف کشیده حمایت خواهیم کرد.

اسم بختیار از لیست خارج نمی شود
دهکردی همچنین اظهار داشت: مسائل پیش آمده برای سربازی این بازیکن انشاالله با پیگیری های که خود او انجام داده رفع خواهد شد.

وی به نامه سازمان لیگ در رابطه با ممنوعیت حضور او در مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: به ما گفتند که بازی دادن او خلاف مقررات می باشد و ما بر این اساس اجازه حضور کاپیتانمان را در زمین ندادیم و پس از آن بختیار هم بر اساس گواهی ها و مستنداتی که دارد پیگیر مسائل مربوط به سربازی اش شد. این بازیکن جوان متاسفانه در این میان با یک مشکل جدید و مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی پا مواجه شد. ما نیز وظیفه خود می دانیم که تا زمان نهایی شدن این مسائل و بهبودی کامل از بختیار حمایت کنیم و در حال حاضر به هیچ وجه دنبال خارج کردن اسم این بازیکن از لیستمان نیستیم و اگر زمانی بنا بر نیازها و شرایط تیم قصد این کار و جذب بازیکن داشتیم با نظر خود او و به صورت خانوادگی این موضوع را حل می کنیم.

اسکوچیچ در جذب بازیکن حرفه ای عمل می کند
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در ادامه به حضور دو بازیکن خارجی در ترکیب این فصل فولاد خوزستان اشاره کرد و افزود: اسکوچیچ در جذب بازیکن های خارجی با یک حساسیت و دقت خیلی بالا عمل می کند و برای دعوت از بازیکنان ملاک های خاصی دارد که مهمترین آن تاثیر گذار بودن در ساختار تیمی است، او حتی در این رابطه با مربیان بازیکنان هم صحبت می کند و مسائل و رفتارهای بازیکنان را از آنها جویا می شود.

در لیستمان برای جذب دو بازیکن دیگر جا داریم
دهکردی در ادامه افزود: باشگاه فولاد از ابتدا با حمایت از نظرات سرمربی تیم راه را برای ایشان در جذب بازیکن باز گذاشت، در حال حاضر هم می توانیم دو بازیکن جذب کنیم و اسکوچیچ با توجه به نیازهایش پیگیر این قضیه می باشد. او در راقع می گوید پول را به بازیکنی بدهیم که برای باشگاه مثمر ثمر باشد و بتواند تغییری در تیم ایجاد کند و تا جایی که امکان دارد از بازیکنان باشگاه استفاده کنیم.

در بعد بین المللی فوتبال چه اهدافی داریم؟
عضو مجمع فدراسیون فوتبال ایران در ادامه با اشاره به موضوع داغ این روزهای فوتبال «تغییر در کادر تیم ملی و تمدید قرارداد با کی‌روش، اظهار داشت: در ابتدا باید هدفمان را مشخص کنیم. باید بدانیم که دنبال چه جایگاه و چه خواسته هایی هستیم؟ در حال حاضر قطعیتی در خصوص اهداف و خواسته هایمان از تیم ملی و فوتبال ایران در ابعاد بین المللی نمی بینیم. مثلا باید مشخص شود که ملاک ما از حضور در رقابت های المپیک جوانان و جام باشگاه های آسیا چیست؟ قهرمانی می خواهیم یا یک حضور نسبتا آبرومندانه؟ در واقع تا تکلیف خودمان را روشن نکنیم نمی توانیم در بحث سرمربی و تغییرات یک کار درست و اصولی انجام دهیم. مثلا در باشگاه خود ما ملاک و اهدافی برای انتخاب سرمربی داریم و بر این اساس دست به انتخاب می زنیم.

اردوهای بلند مدت، جبران ضعف های فوتبال ما بود
وی در ادامه اظهار داشت: تا هنگامی که سطح بازی ها و خواسته ها از لیگ فوتبال این باشد، کاری نمی توان پیش برد، حتی با مربیان بزرگی چون کی روش. در حال حاضر فشردگی دیدارها از یک سو و همچنین انتظارات برای امتیازآوری تیم ها، سرمربیان ایرانی و باشگاه ها را از پرداختن به مسائل تکنیکی، دانش فوتبال و نظم تیمی دور کرده است. در شرایط حاضر تیم ها در فاصه 5 روز باید به میدان مسابقه بروند، عواقب این فشردگی کم کاری مربیان بر روی مسائل تاکتیکی و بالابردن فهم و درک فوتبالی بازیکنان است، در واقع زمانی برای آنها نمی ماند که بخواهند به این مسائل بپردازند.

دهکردی در ادامه به اردوهای آماده سازی کی روش پیش از آغاز جام جهانی و تاکیدهای او بر این امر اشاره و افزود: در واقع انتظاری که یک مربی حرفه ای از شاگردانش دارد با سطح فوتبال ما فاصله زیادی دارد. رو آوردن کی روش به اردوهای بلند مدت و بازیکنان دورگه شاغل در لیگ های خارجی بخشی از راهکارهای او برای جبران ضعف بازیکنان شاغل در لیگ برتر بود.

در پرورش مربی با جدیت بیشتری عمل کنیم
دهکردی در ادامه اظهار داشت: در کل بنده معتقدم برای انتخاب سرمربی باید با برنامه اقدام کنیم و در کنار این مسئله به پرورش نسل جدید مربیان ایرانی بپردازیم. فدراسیون باید برنامه های خود را بر این موضوع متمرکز کند و رایزنی و هزینه های لازم را هم انجام دهد، این دیدگاه می تواند به یک آینده خوب منجر شود و فوتبال ما را در این زمینه بی نیاز از مربی خارجی می کند.

باشگاه های فوتبال باید با تیم ملی امید همکاری کنند
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به آغاز اردوی تیم ملی امید ایران برای شرکت در مسابقات المپیک جوانان، اظهار داشت: باشگاه فولاد خوزستان همواره همکاری خوبی با تیم های ملی رده های مختلف دارد و در این اردو هم یوسف وکیا را علیرغم نیاز و مصدوم بودن چند بازیکن در اختیار تیم ملی امید قرار داده است.

وی افزود: تیم امید برای فوتبال ما حائز اهمیت است و به نوعی می تواند ساختار تیم اصلی کشورمان را شکل دهد. فدراسیون هم می تواند با نگاه یکسان به تیم ها  و ملاک قرار ندادن تعداد بازیکنان باشگاه ها در برخی محاسبات، یک فضای مثبت و همکاری خوب را از سوی باشگاه های فوتبال پدید آورد.

عملکرد سازمان لیگ خیلی خوب بوده است
وی همچنین در رابطه با برنامه ریزی مشخص و با برنامه سازمان لیگ برای دیدارهای لیگ برتر، جام حذفی و سایر لیگ های فوتبال اظهار داشت: خوشبختانه شاهد رشد فوتبال کشورمان در این زمینه هستیم و این اقدام های ارزشمند جای قدردانی و تقدیر دارد.

برای دریافت حق پخش تلویزیونی نباید التماس کنیم
عضو مجمع فدراسیون فوتبال ایران همچنین با اشاره به موضوع «دریافت حق پخش» بازی های فوتبال از سازمان صدا و سیما، اظهار داشت: واقعا رقم پیشنهادی صدا و سیما با رقم واقعی حق فوتبال ایران اختلاف اساسی دارد. در حال حاضر فوتبال به یکی از اصلی ترین موارد زندگی مردم تبدیل شده و شاهد گسترش برنامه های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیما به همین واسطه و موج تبلیغات مختلف پیش از شروع برنامه های فوتبالی هستیم. سوال بنده از مسئولان این است که اگر می گویند «حق پخش» و تاکید بر «حق» بودن آن دارند چرا با تیم ها اینگونه رفتار می کنند؟ این رقم 22 میلیاردی که می گویند واقعا کجای هزینه های باشگاه های فوتبال را پر می کند؟

وی همچنین افزود: هیات رئیسه سازمان لیگ تا کنون تلاش های بسیاری برای محقق شدن این خواسته کرده اند و این راه را با جدیت ادامه می دهند چرا که با این یک میلیاردی که به هر باشگاه می رسد در هیچ لیگی نمی توان تیمداری کرد.

50 درصد هزینه باشگاه ها از طریق «حق پخش» تامین می شود
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اظهار داشت: در فوتبال حرفه ای بیشتر هزینه های فوتبال از طریق تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی تامین می شود. در کنار این موارد تیم ها برای درآمدزایی بیشتر رو به سوی اسپانسرها و همکاری با آنها می آورند. خوشبختانه در لیگ امسال با درایت و کوشش مسئولان لیگ، اتفاق خوبی رخ داد و تبلیغات محیطی برای دو سال به مبلغ 180 میلیارد تومان واگذار شد که انشاء الله به زودی شاهد گسترش این موارد و همچنین تعامل خوب سازمان صدا و سیما با فوتبال ایران باشیم.

از تیم های حاضر در جام حذفی تعهد گرفته شود
دهکردی همچنین به «قرعه کشی جام حذفی و خروج زودهنگام بیش از 10 تیم از مسابقات این جام» اشاره کرد و اظهار داشت: باید برای حضور تیم ها در جام حذفی مواردی را در نظر داشت تا شاهد این مسائل نباشیم مثلا می توان از مدیران این باشگاه ها و مسئولان مربوطه تعهد گرفت که در تمامی مسابقات حضور داشته باشند. در کل این موضوع می تواند باعث رونق فوتبال مناطق و دیده شدن آنها در سطحی بالاتر باشد و نباید به این راحتی راه را بر حضور جوانان مستعد فوتبال کشور بست.

هواداران فولاد خوزستان شرایط و حساسیت ها را درک کنند
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پایان خطاب به هواداران این باشگاه اظهار داشت: در طول این مدت شاهد هواداری و حمایت های آنها بوده ایم. همواره نظرات و دیدگاه های آنها در خصوص مسائل تیم را بررسی می کنیم. از فولادی ها انتظار دارم با توجه به مسائل پیش آمده برای تیم که از قضا پس از قهرمانی مقتدارنه ما در لیگ برتر ساخته و پرداخته شده و درک شرایط و  تغییرات بوجود آمده و با تکیه بر توانایی های این باشگاه سازنده در ادامه راه حمایت هایشان را دریغ نکنند و باعث تقویت و بالارفتن انگیزه بازیکنان مختلف این باشگاه و بخصوص تیم بزرگسالان شوند.

کد خبر 2362770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha