۲۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۸

حجت‌الاسلام حسيني اراکی:

امامت و ولايت برترين معروف است

قم - خبرگزاري مهر: استاد حوزه علميه گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترين معروف، امامت و ولايت و بالاترين منكر، خلافت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمين سیدمحمد حسيني اراکي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه قم با بيان اينكه امروز بحث خلافت در مقابل امامت و ولايت مطرح است اظهار كرد: امروز ايران اسلامي مهد امامت و ولايت است و شيعيان با گروه‌هايي مواجه هستند كه ادعاي خلافت مي‌كنند.

وي پيدايش گروه تروريستي داعش را از سال 1995 ميلادي ذكر كرد و گفت: در سال 1995 ميلادي يك انسان جاه طلب به نام ابومصعب الزرقاوي در افغانستان ژست مبارزه با آمريكا را گرفت و گروه التوحيد و الجهاد را ايجاد كرد.

اين استاد حوزه گفت: بعد از اينكه آمريكا به عراق حمله كرد، الزرقاوي سال 2004 ميلادي وارد عراق شد و با اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده بيعت كرد و اينها نماينده القاعده در عراق بودند كه شروع به كارهاي تروريستي كردند.

حجت‌الاسلام حسيني اراکی با اشاره به تشکیل دولت السلام عراق توسط ابوعمر البغدای تاكيد كرد: الزرقاوی پس از ورود به عراق با ابوعمر البغدادي كه تفكر تروريستي داشته بيعت كرده و چهار سال بلاي بزرگي به سر مردم عراق آوردند و بسياري از شيعيان را به شهادت رساندند. وقتی ابوعمر البغدادي و الزرقاوي به هلاكت رسيدند و همه اين گروه‌ها جمع شدند و با ابوبكر البغدادي بيعت كردند.

جنگ امروز جنگ امامت و خلافت است

وي با اشاره به ايجاد جبهه النصره در سوريه اظهار كرد: پس از اينكه گروه‌هاي كوچك سوريه جبهه النصره را تشكيل دادند، ابومحمد الجولاني كه رئيس اين گروه بود با ابوبكر البغدادي بيعت كرد و دولت اسلامي عراق و شام ايجاد كردند.

استاد حوزه علميه اشغال لبنان، عراق، سوريه، اردن، كويت و... را هدف گروه تروريستي داعش ذكر كرد و افزود: آنها مي‌خواهند خلافت عباسي را احيا كنند.

وي ادامه داد: امروز جنگ امامت و خلافت مطرح است و گروه‌هاي تروريستي با ابوبكر البغدادي به عنوان خليفه بيعت كردند. آنها هر كسي كه در دلشان محبت امام علي(ع) وجود داشته باشد دشمن خود مي‌دانند. آنها با حكم به كفر محبان اميرالمومنين با اره برقي گردن شيعيان را مي‌زنند و به زنان آنها رحم  نمي‌كنند.

به گفته اين استاد حوزه، اكنون بزرگترين معروف، امامت و ولايت و بالاترين منكر، خلافت است.
 

کد خبر 2390601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha