۴ آبان ۱۳۸۴، ۱۳:۳۱

سرپرست دانشگاه تربيت مدرس در گفتگو با "مهر" :

دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تربيت مدرس تقويت مي شود // ارتباط دانشگاه و صنعت نياز به بازنگري دارد

دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تربيت مدرس تقويت مي شود // ارتباط دانشگاه و صنعت نياز به بازنگري دارد

سرپرست دانشگاه تربيت مدرس از توسعه هر چه بيشتر ارتباط دانشگاه تربيت مدرس با صنايع در سطح دانشكده ها خبر داد.

دكتر فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي "مهر" افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت، در جهت تحقيق موثر و توليد علم نافع بسيار مفيد واقع مي شود. تحقيقي موثر است كه بتوان تأثير آن را در كشور احساس كرد.

وي تصريح كرد: ارتباط دانشگاه با صنعت و محيط كار خارج از دانشگاه بايد در دانشگاه هاي كشور به درستي تعريف شود. هر چه تحقيق متأثر از نياز در داخل جامعه باشد، اين ارتباط تسهيل مي شود و هر چه درك و فهم صنعت و دانشگاه از نيازشان به يكديگر بالاتر برود، ارتباط صحيح تر صورت مي گيرد.

سرپرست دانشگاه تربيت مدرس افزود: يكي از نيازهاي همه دانشگاه هاي ما بازنگري و تعريف صحيح ارتباط دانشگاه با صنايع و بازاركار در خارج از دانشگاه است.

وي خاطرنشان كرد: در اين خصوص و جهت گسترش اين ارتباط، دانشگاه تربيت مدرس در تلاش است دفتر ارتباط با صنعت خود را تقويت كند و اين ارتباط را در سطح دانشكده ها گسترش دهد.

دكتر دانشجو افزود: همچنين ارتقا اعضاي هيات علمي و دانشجويان نيز بايد در قالب اين ارتباط تعريف شود. پارك فناوري نيز جهت گسترش و تقويت اين ارتباط كمك موثري به شمار مي آيد. پارك فناوري دانشگاه تربيت مدرس، دو سه سال است كه به صورتي فعال آغاز به كار كرده و با توجه به اينكه گسترش اين پارك ها در تمامي دانشگاه مورد نظر وزارت علوم است، دانشگاه تربيت مدرس در جهت رشد و گسترش هر چه بيشتر پارك فناوري گام بر مي دارد.

کد خبر 245558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha