۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

خواننده «مسافری از هند» در «موسیقی من»

خواننده «مسافری از هند» در «موسیقی من»

موسیقی من این هفته میزبان مهرداد هویدا خواننده تیتراژ سریال پر مخاطب «مسافری از هند» بود.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه «موسیقی من» با اجرای فرزاد حسنی روز گذشته جمعه سوم بهمن از ساعت 10 تا 11:30 از شبکه رادیویی جوان پخش شد.

سبک خودم را در آلبوم جدیدم اجرا می‌کنم

در ابتدای این برنامه مهدی یراحی خبر انتشار آلبوم جدید خود را تا قبل از پایان سال داد و گفت: در این آلبوم سعی کرده‌ام که تماما سبک خودم را اجرا کنم.

با «زیر آسمان شهر» به جامعه موسیقی و مردم معرفی شدم

در قسمتی دیگری از این گزارش امیر تاجیک خاطره خود را از ساخت تیتراژ سریال «زیر آسمان شهر» بیان کرد و گفت: اجرای این کار زمینه رسمی معرفی من به جامعه موسیقی و مردم بود و خواندن این کار به واسطه آشنایی من با مهدی غفوریان صورت گرفت.

در ادامه مهرداد هویدا با حضور در برنامه درباره علاقه به خواندن سبک‌های پاکستانی و افغانی اظهار کرد: فرهنگ معمولا از حرکت یک ملت به سمت روشنایی به وجود می‌آید و این حرکت به سمت روشنایی در موسیقی این مناطق به وضوح دیده می‌شود. در زبان فارسی قدرت نفوذ در معنا بالا است اما در زبان انگلیسی این گونه نیست.

هویدا ادامه داد: همیشه در وجودم یک بی قراری داشتم و این آغازی شد که بیشتر کنجکاوی کنم و به دنبال سبک‌های مختلف بروم و در نهایت دریابم که اشعار شاعرانی همچون مولانا و حافظ نوید یک شادی را می‌دهد و چرا باید غمگین اجرا شود؟

وی قطعه «لاله لاله گل» و چند قطعه دیگر را به طور زنده اجرا کرد.

آهنگساز باید صیاد ملودی باشد

هویدا درباره اجرای قطعه الله مدد نیز اظهار کرد: ساخت این کار تلفیقی از موسیقی تربت جام و هرات است و به اعتقاد من آهنگساز باید ملودی را همچون صیادی شکار کند.

این خواننده در پاسخ به اینکه آیا با سلایق موسیقایی نسل جوان موافقید یا خیر، تصریح کرد: معمولا امروزه موسیقی‌ها فاخر نیستند و مانند غذاهای فست فودی کاملا تو را راضی نمی‌کند. بعد از چند بار گوش کردن هم دلت را می‌زند و باید آن قطعه را عوض کنی. من زمانی خوشحال میشوم که کار خوب و فاخر بشنوم.

موسیقی اصیل ایرانی جایگزین موسیقی سنتی

وی یادآور شد: من با کلمه موسیقی سنتی مخالفم و معتقدم که موسیقی اصیل ایرانی واژه مناسب‌تری است و یک موسیقی اصیل باید از تاثیر‌گذاری بالایی هم برخوردار باشد

این برنامه با اجرای قطعه دیگری که به طور زنده توسط هویدا انجام شد، به پایان رسید.

کد خبر 2472334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha