۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۵

آیت الله میرعمادی با مهر مطرح کرد:

مهمانی خدا مقدمات و آدابی دارد/ آخرین روزهای شعبان را قدر بدانیم

مهمانی خدا مقدمات و آدابی دارد/ آخرین روزهای شعبان را قدر بدانیم

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مهمانی خدا مقدمات و آدابی دارد، گفت: باید آخرین روزهای شعبان را قدر بدانیم.

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: ماه مبارک رمضان با سایر ماه ها یک تفاوت اساسی دارد و آن این است که خداوند متعال خودش دعوت کننده بوده و مومنان را به مهمانی دعوت کرده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه تمام اعمال ماه رمضان به خدا انتصاب پیدا کرده و پاداششان چند برابر است، تصریح کرد: اگر تلاوت قرآن در تمام سال ثواب دارد در ماه رمضان تلاوت یک آیه ثواب ختم قرآن دارد همچنین احسان و نیکی، صله رحم و... در ماه مبارک رمضان ثواب مضاعف دارند.

وی با بیان اینکه مهمانی خداوند مقدمات و آدابی دارد، افزود: خداوند متعال دو ماه رجب و شعبان را برای ورود به ماه مبارک رمضان قرار داد و این دو ماه باب ورود به ضیافت الهی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان نعمت هایی چون استغفار، تسبیح، تکبیر، تلاوت قرآن، نمازشب، روزه، نماز جماعت و نمازجمعه وجود دارد و سفره ای که در این ماه پهن شده سراسر نور و معنویت است.

آیت الله میرعمادی به دعاهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از دعاهای این ماه دعای ابوحمزه ثمالی است که امام سجاد(ع) به ابو حمزه ثمالی که از شاگردانش بود آموخت و این دعا دریایی از معرفت، ایمان و بصیرت است.

وی دعای افتتاح را یکی دیگر از دعاهای ماه مبارک رمضان دانست و عنوان کرد: این دعا یک دنیا معارف دینی است و به انسان درس بندگی می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه باید آخرین روزهای ماه شعبان را قدر بدانیم، ادامه داد: در ماه رمضان لیله القدری وجود دارد که از هزار ماه برتر است و با حضور در محافل تلاوت و تفسیر قرآن و نماز جمعه باید قدر این ماه را بدانیم.

 
کد خبر 2778746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha