۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز:

۱۰۰۰ مسجد در البرز وجود دارد/افزایش مساجد در دستور کار باشد

۱۰۰۰ مسجد در البرز وجود دارد/افزایش مساجد در دستور کار باشد

کرج - مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه یک هزار مسجد در استان البرز وجود دارد، گفت: این تعداد مسجد جوابگوی جمعیت استان نیست باید افزایش تعداد مساجد در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر روز جهانی مساجد را انتخاب شایسته ای دانست و گفت: مسجد در نظام اسلامی جایگاه ویژه و رفیعی دارد.

وی گفت: از گذشته تا به امروز مساجد پایگاه ارتباط مردم با حکام بوده اند و در مساجد به مشکلات مردم رسیدگی می شود.

 مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز  در ادامه با اشاره به اینکه در بسیاری مواقع محاکم قضایی در مساجد اجرا می شد، گفت: در زمان جنگ مساجد مکان حضور رزمندگان و اعزام آنها به مناطق بود و پشتیبانی نیروها از طریق مساجد انجام می شد.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به اینکه این پایگاه دینی از جایگاه ویژه و معنوی و ارزشمندی برخوردار است گفت: مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان در آموزه های معارف و دینی و قرآنی جایگاه مناسبی است.

مدیرکل اداره کل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه در سطح استان یک هزار مسجد وجود دارد گفت: این تعداد مسجد جوابگوی ۲۰ الی ۳۰ درصد از مردم است و نیاز است تا تعداد مساجد در سطح استان افزایش یابد.

در روستاهای بالای ۱۵۰ خانوار روحانی مستقر می شود

وی افزود: متاسفانه مساجد ما فقط زمان اقامه نماز باز است در حالی که مساجد باید از صبح تا شب برای برگزاری کلاس های آموزشی، تابستانی، برنامه های فرهنگی و علمی استفاده شود.

حجت الاسلام مسعودی گفت: سازمان تبلیغات در روستاهایی که ۱۰۰ الی ۱۵۰ خانوار به بالا دارد برای برپایی نماز و نیازهای دینی حتما روحانی مستقر می کند.

 مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز  افزود: ما برای فعال سازی مساجد پرتال و سایت ویژه ای راه اندازی کرده ایم و برای تشویق و ترغیب مساجدی که از حوزه فضای مجازی استفاده می کنند، امکاناتی از قبیل رایانه و لوازم جانبی آن در اختیارشان قرار می دهیم و بین مساجد فعال تعامل و هماهنگی ایجاد می کنیم تا از فضای مجازی استفاده کنند.

حجت الاسلام مسعودی در پایان با اشاره به اینکه مساجد بیوت الله است و از قداست خاصی در فرهنگ ما برخوردار است، گفت: همه ما باید ضمن استفاده از مساجد در نگهداری و حفظ آن کوشا باشیم تا جذب و رغبت بیشتری برای استفاده ازمساجد ایجاد کنیم.  

کد خبر 2889288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha