۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷

در اجلاس معاونان دانشجویی و فرهنگی طرح شد:

مشکلات طرح پایش سلامت روان/ ایجاد دفتر تحکیم روابط با خانواده

مشکلات طرح پایش سلامت روان/ ایجاد دفتر تحکیم روابط با خانواده

نماینده ادارات مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به مشکلات طرح پایش سلامت روان گفت: این طرح به دلیل کمبود نیروی انسانی به سختی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مدیران دانشجویی، فرهنگی، ادارات مشاوره و تربیت بدنی موضوعات و مشکلات این حوزه را در اختتامیه اجلاس معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی عنوان کردند.

فروغ عباسی رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نماینده ادارات مشاوره با اشاره به مشکلات طرح پایش سلامت روان گفت: پایش سلامت روان قبلی حاوی ۲۸ سئوال بود اما پایش جدید حاوی بیش از ۲۰۰ سئوال است که این مسئله با توجه به کمبود نیروی ادارات مشاوره به سختی قابل اجرا خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از دانشگاه ها عنوان کرده اند که به دلیل نبود نیرو نمی توانند این طرح را اجرا کنند.

عباسی عدم تناسب بودجه و نیروی انسانی ادارات مشاوره دانشگاه ها با تعداد دانشجویان و فعالیت‌های محول شده را یکی از مشکلات عمده این ادارات برشمرد و گفت: کم بودن حق‌الزحمه نیروهای پاره وقت و نبود ردیف بودجه خاص دفاتر مشاوره و کمبود نیروی متخصص از مهمترین مشکلات دانشگاه ها در این حوزه است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح پایش سلامت روان دانشجویان برای دانشجویان جدید الورود یک مسئله است و از سوی دیگر بسیاری از دانشجویان در ترم‌های بالاتر در این طرح همکاری نمی کنند. ضمن اینکه وزارتخانه اعلام کرده است که خروجی‌ این طرح در وزارت بهداشت تحلیل می شود که در این صورت برای دانشگاه ها فایده ای در بر نخواهد داشت.

رئیس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به طرح همتایاران دانشجویی گفت: این موضوع طرح خوبی است اما یافتن دانشجوی علاقمند بسیار سخت است. ضمن اینکه تا این دانشجویان آموزش ببینند ممکن است زمان تحصیل شان به پایان برسد. از سوی دیگر موضوع محرمانه ماندن اطلاعات دانشجویان در پایش روان، موجب نگرانی دفاتر مشاوره و دانشجویان است.

وی از تاسیس کانون سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: این کانون ها زیر نظر واحد فرهنگی تاسیس شده اند که تفکیک فعالیت آنها با ادارات مشاوره ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا پور حبیبی مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به نمایندگی از مدیران فرهنگی در این اجلاس بر ایجاد دفتر تحکیم ارتباط دانشجو با خانواده در دانشگاه ها تاکید کرد.

وی گفت: موضوع عدم ارتباط دانشجویان با خانواده‌هایشان و لزوم تحکیم روابط دانشگاه با خانواده‌ها، از موارد مهمی است که می تواند سیر تغییر نگرش رفتاری و اخلاقی دانشجویان را رصد کند.

حجت الاسلام و المسلمین پور حبیبی تاکید کرد: تعامل با دستگاه‌های خارج از دانشگاه‌ها و استفاده از منابع و امکانات آنها، طرح دانشگاه عاری از اعتیاد و لزوم همکاری همه دانشگاه‌ها در این موضوع و کمک به تغییر سبک مطالعه دانشجویان و جلوگیری از سوء مصرف دارو در زمان امتحانات از دیگر بحث های مورد تاکید تمام مدیران است.

وی پیشنهاد داد: مدیران فرهنگی دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرند و دانشگاه ها با یکدیگر در زمینه گردشگری تعامل مثبت برقرار کنند.

کد خبر 2900496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha