۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹

اختتامیه سومین جشنواره «هنر برای صلح»

نشان عالی «هنر برای صلح» به رییس جمهور اهدا می‌شود

نشان عالی «هنر برای صلح» به رییس جمهور اهدا می‌شود

مراسم اختتامیه سومین جشنواره «هنر برای صلح» در حالی برگزار شد که برگزارکنندگان این دوره از جشنواره ضمن رونمایی از یک تابلوی ویژه، نشان صلح جشنواره را به رییس جمهوری اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین جشنواره «هنر برای صلح» دوشنبه ۳۰ شهریور ماه با حضور تعدادی از هنرمندان، مدیران و شرکت کنندگان این رویداد هنری در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.

سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در ابتدای این مراسم گفت: یکی از ماموریت های این مجموعه در حوزه آفرینش های هنری است که در دوره جدید فعالیت های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع مهم سر لوحه کار ما قرار گرفته است و حالا بسیار خوشحالیم که در طول دو سال گذشته چنین نمایشگاهی با موضوع صلح با همکاری سازمان ملل و تشکل های مردمی برگزار شده است.

وی گفت: از همه هنرمندان و مدیرانی که با ارسال آثار و حمایت های ویژه خود به این نمایشگاه هویت  دادند و این مجموعه را برای برگزاری سومین جشنواره «هنر برای صلح» انتخاب کرده اند تشکر می کنم و امیدوارم همانطور که آقای رییس جمهور در اولین حضورشان در سازمان ملل متحد به موضوع مهم جهان عاری از خشونت اشاره کرد و این موضوع مورد عنایت همگان قرار گرفت در دوران پساتحریم هم بتوانیم هویت ایرانی و اسلامی را که همان مهرورزی و صلح است به همگان نشان دهیم.

عباس سجادی

صلح و دوستی در کانون تناقضات

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم توضیح داد: انسان های علاقه مند به هنر و صلح در این روز ها وقت می گذارند و به دیدن آثار این نمایشگاه می پردازند که قابل تقدیر است. برگزاری نمایشگاه هایی از این دست بسیار سخت است چرا که موضوع برگزاری، صلح است بنابراین هر قدمش باید برپایه آن نگاه اصلی و بر اساس معیار های مشخصی باشد.

وی ادامه داد: این روزها از صلح صحبت کردن کار راحتی است اما فکر کردن  و اندیشیدن به آن اتفاقی است که بشر به آن نیازمند است. ما در همه جای دنیا شاهد رویدادهای  عجیبی هستیم و در کانون همه این تناقضات چیزی به نام صلح و دوستی و آن نگاه مهربانانه قرار می گیرد که گم شده است و امروزه بشر به دنبال آن است. در واقع هنر در دنیای خودش بخشی از آرزوی انسان را برآورده می کند.

علیرضا مشایخی

مرادخانی گفت: یکی از بخش های موفق در فعالیت های فرهنگسرای نیاوران برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع صلح بوده است. ما برنامه های زیادی را برای پرداختن به این موضوع مهم  خواهیم داشت. چرا که معتقدیم هنر آرمان هایی را برای جامعه خودش به وجود می آورد و دیدگاه ها را به سمت آن معطوف می کند. اگر از این منظر نگاه کنیم یک هنرمند متعهد می تواند جامعه را از بسیاری از نگرانی  ها خارج کند و اضطراب ها را کاهش دهد و نگاه مهربان و دیدگاهی امروزی برای آینده شکل دهد. به هر ترتیب  رسالتی که دوستان ما برای برگزاری این نمایشگاه داشتند از این منظر مقدس و مورد احترام است.

پس از ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره توسط فریدون فربد دبیر این رویداد هنری به تعدادی از هنرمندان در حضور معاون هنری وزیر ارشاد نشان عالی هنر برای صلح اهدا شد.  

جلال ستاری به پاس تلاش فراوان در راه اعتلای فرهنگ، علیرضا مشایخی به پاس تلاش فراوان در راه اعتلای هنر موسیقی، سعیده قدس به پاس تلاش فراوان در راه فعالیت های خیرخواهانه و توجه به کودکان و حسن روحانی رییس جمهوری به پاس تلاش در راه گسترش فرهنگ گفتگو، مدارا و صلح  از جمله افرادی بودند که شایسته دریافت نشان عالی هنر برای صلح معرفی شدند، این در حالی است که نشان ویژه رییس جمهور طی مراسمی به وی اهدا می شود.

در این مراسم همچنین از  تابلوی «هنر برای صلح» اثر بزرگمهر حسین پور رونمایی شد.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، محمدعلی زم معاونت فرهنگی دبیرخانه مناطق آزاد و ریاست افتخاری شورای سیاستگذاری جشنواره هنر برای صلح، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، علیرضا مشایخی موسیقیدان و آهنگساز از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.  

کد خبر 2922178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha