۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۶

پاسخ شبکه چهار به یک نامه:

«مجله تئاتر» از حداقل‌های کیفی برخوردار نبود/ شروع به کار «نقد ۴»

«مجله تئاتر» از حداقل‌های کیفی برخوردار نبود/ شروع به کار «نقد ۴»

گروه ادب و هنر شبكه چهار در پاسخ به يك نامه كه از توقف توليد «مجله تئاتر» انتقاد كرده بود، جوابيه ای منتشر و علل اين اقدام را ذكر كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیما دهقان تهیه‌كننده برنامه «مجله تئاتر» (که پیش از این هر شنبه از شبکه چهار سیما روی آنتن می رفت و به مسایل حوزه تئاتر می پرداخت) در پی تعطیل شدن این برنامه، نامه ای را منتشر کرد و در آن نسبت به غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار سیما انتقاداتی را مطرح کرد؛ از جمله اینکه در این چند ماهه دائم به او گفته شده است که برنامه «مجله تئاتر» ضعیف است اما هرچه تلاش کرده تا با مدیر شبکه صحبت کند و علت این ضعیف بودن را جویا شود موفق به دیدار با وی نشده است.

بعد از این نامه گروه ادب و هنر شبکه چهار نیز نامه ای را خطاب به این تهیه کننده که چند سال برنامه «مجله تئاتر» را روی آنتن برده است منتشر کرد.

متن این نامه را که از طرف شبکه چهار سیما منتشر شده است در زیر می خوانید:

«برادر گرامی جناب آقای نیما دهقان، به نظر می‌رسد امری بر شما مشتبه شده و یا قصد وارونه جلوه دادن آن را دارید. شما كه خود را از اهالی و دوستداران فرهنگ و هنر می‌دانید، باید بدانید كه ارائه برنامه‌های هنری و گفتگو پیرامون هنر، شكل و ساختار زیبایی شناسانه خود را می‌طلبد و این سرمایه ملی كه شما از آن سخن می‌گویید در برنامه‌ای ضعیف و با كیفیت پایین در ساختار و محتوا، هرگز آن‌طور كه باید و شاید محقق نخواهد شد.

برنامه تولید شده «مجله تئاتر» از حداقل‌های كیفی برخوردار نبود به همین سبب پخش دو برنامه آخر شما به‌ دلیل سطح كیفی بسیار پایین در تصویر‌برداری، صدابرداری و ضعف محتوایی به مخاطبان شبكه عرضه نشد. ذكر این نكته ضروری است كه در دوره مدیریت جدید شبكه، شما همچنان در سمت تهیه‌ كننده «مجله تئاتر» فعالیت و تولید برنامه داشتید. این زمان، فرصتی مناسب و درخور توجه بود تا در جهت تولید برنامه‌ای با سطح كیفی بالا و همسو با ذائقه مخاطبان اهتمام ورزید، اما این امر محقق نشد. لذا تأكید می‌شود پخش برنامه «مجله تئاتر» ابتدای امر متوقف نشد بلكه مورد نقد قرار گرفت و چون در این فرصت ۲ ماهه تغییری حاصل نشد، پخش آن متوقف شد.

شما تهیه‌كننده محترم سوال هایی را مطرح كردید كه خود باید جوابگوی آن باشید. باید یادآوری كنم برنامه‌سازی در رسانه ملی، امری كاملاً تخصصی است و شبكه چهار سیما به‌عنوان شبكه تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر، جای آزمون و خطا برای برنامه‌سازان نیست. مدیر شبكه و یا مدیر گروه، مسئول آموزش به برنامه سازان برای تولید برنامه با كیفیت و در شأن مخاطبان نیست و اینكه جنابعالی توقع آموزش برنامه‌سازی از مدیران شبكه را دارید، جای تأسف دارد.

پخش این برنامه هرگز متوقف نخواهد شد بلكه قصد داریم شكل، ساختار و فرم و محتوای برنامه را كامل‌تر و وزین‌تر كنیم و همچنین مخاطبان بی‌شمار تئاتر كشور، خود را بیش از پیش در تولید این برنامه سهیم بدانند و در ارائه محتوای غنی و كاربردی اهتمام ورزند. در نتیجه تغییر نام‌ برنامه یا تهیه‌كننده به معنی توقف پخش آن نیست و نخواهد بود.

همان‌طور كه در نشست خبری اخیر مدیر شبكه چهار سیما اعلام شد، این شبكه با مهندسی و طراحی جدید جدول پخش برنامه‌های تولیدی، تأمینی و زنده، روزهای شنبه یعنی همان روز و ساعتی كه برنامه «مجله تئاتر» روی آنتن می‌رفت، برنامه «نقد ۴» را كه به هنر تئاتر و نقد آن اختصاص دارد، روی آنتن می‌برد.

پرداختن به هنر تئاتر و به تصویر كشیدن فعالیت جامعه تئاتر كشور از دغدغه‌ها و افتخارات شبكه فرهیختگان به‌ شمار می‌رود، لذا اهالی هنر و تئاتر اطمینان داشته باشند در برنامه «نقد ۴» گفتمان متناسبی درخور مخاطبان عام و خاص این شبكه شكل خواهد گرفت و یادآوری می‌كنم «نقد ۴» با ساختاری جدید در حوزه اطلاع‌رسانی و نقد تئاتر كشور و با تأكید به رفع نواقص قبلی و موجود در برنامه مجله تئاتر به حیات خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 2922312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha