تحولات فلسطین؛

شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری/ انجام عملیات شهادت‌طلبانه جدید

شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری/ انجام عملیات شهادت‌طلبانه جدید

یک شهروند فلسطینی در جریان عملیاتی شهادت طلبانه به وسیله سلاح سرد به شهرک نشینان صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی حمله کرده و دو تَن از آنها را به شدت مجروح ساخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مناطق واقع در شمال سرزمین های اشغالی بار دیگر به صحنه عملیات شهادت طلبانه جدیدی توسط شهروندان فلسطینی تبدل شد.

بر اساس این گزارش، به دنبال این عملیات دو شهرک نشین که به وسیله سلاح سرد مورد هجوم قرار گرفتند، زخمی شدند. حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

از سوی دیگر، رسانه های فلسطینی از شهادت یکی دیگر از شهروندان این کشور به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در منطقه «بیت ایل» خبر می دهند.

این در حالی است که مردم فلسطین در اعتراض به کشتارهای اخیر نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مرزهای شرقی نوار غزه تظاهرات گسترده برگزار کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان یورش برده و شماری از آنها را به شدت مجروح کردند.

شاهدان عینی اعلام کردند که صهیونیست ها در جریان یورش به این تظاهرات، از گازهای اشک آور و گلوله های جنگی و پلاستیکی استفاده کرده اند.

به گفته رسانه های فلسطینی برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به دلیل استنشاق گازهای سمی دچار حالت خفگی شدند.

از سوی دیگر، سازمان هلال احمر فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان درگیری های امروز در قدس اشغالی و کرانه باختری بیش از ۳۶۰ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

این تحولات در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که ناآرامی های چند روز اخیر در کرانه باختری و نوارغزه ۲۳ شهید و بیش از هزار زخمی بر جا گذاشته است.

در این بیانیه آمده بود که نظامیان صهیونیست در حملات خود به شهروندان فلسطینی از گلوله های جنگی و پلاستیکی استفاده می کنند. آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین از آغاز ماه جاری میلادی تا صبح امروز است.

کارشناسان و تحلیلگران از وقوع انتفاضه سوم فلسطین خبر می دهند و بر اتحاد گروه های مقاومت فلسطین تاکید دارند. دامنه اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی به نوارغزه نیز کشیده شده است. نظامیان صهیونیست برای خاموش کردن صدای اعتراضات به بازداشت گسترده شهروندان فلسطینی و تیراندازی به سوی فلسطینی ها روی آورده اند.

کد خبر 2938268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha