۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۸:۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

۱۹۳۳ محصل مازندران از تحصیل بازمانده اند

۱۹۳۳ محصل مازندران از تحصیل بازمانده اند

ساری - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران شمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان را هزار و۹۳۳ اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۰ نفر به تحصیل بازگشتند.

سید علی قاسمی در حاشیه جلسه شورای آموزش‌وپرورش درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان سوادآموزی در استان بابیان این‌که عده‌ای از دانش آموزان به دلایلی از تحصیل بازمی‌مانند گفت: ستاد ویژه در سازمان آموزش‌وپرورش با عنوان «فرصت برابر برای همه فرزندان مازندران» طراحی‌شده است.

وی بیان داشت: در همین راستا ابلاغیه‌ای هم از وزارت کشور در دستور کار سازمان قرا گرفت اما از هزار و ۹۹۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل ۱۳۰ نفر به تحصیل بازگشته‌اند و ۱۸۰ دانش‌آموز بدون شناسنامه نیز در استان داریم که باید وضعیت شناسنامه برای ادامه تحصیل مشخص شود.

قاسمی در خصوص اعزام دانش‌آموزان به اردو راهیان نور گفت: از ۱۵ مهرماه تاکنون پنج هزار و ۴۴۱ نفر دختر به مناطق عملیاتی اعزام‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور هزینه شده است گفت: در مناطق محروم دانش‌آموزان نمی‌توانند هزینه‌ای برای بازدید از این مناطق پرداخت کنند و باید برای این مناطق برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان کم‌بضاعت هم بتوانند بازدید داشته باشند.

وی بابیان این‌که این اردوها بسیار تأثیرگذار است ابراز داشت: چاپ ۲۰ هزار دفتر خاطرات دانش‌آموزان شامل دل نوشته‌هایشان از این مناطق ازجمله برنامه‌هاست که نمی‌توانیم هزینه آن ر تأمین کنیم و تاکنون هزار دل نوشته تهیه‌شده است.

کد خبر 2963065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha