۷ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۵۴

امام جمعه اهل سنت عسلویه:

خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان اسلام نیازمند تحکیم اتحاد مسلمانان است

خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان اسلام نیازمند تحکیم اتحاد مسلمانان است

بوشهر - امام جمعه اهل سنت عسلویه گفت: خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان اسلام نیازمند تحکیم اتحاد مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ ابراهیم محمدی ظهر دوشنبه در نشست علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر اظهار داشت: در سطح جهان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان با زبان‌ها و فرهنگ‌ها و رنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند که همگی به یک قرآن و یک پیامبر ایمان دارند.

وی با اشاره به فتنه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه و دودستگی در بین مسلمانان، اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند با اجرای برنامه‌های مختلف امت اسلامی را به فرقه‌های مختلف تقسیم کند و نمی‌خواهد اتحاد بین مسلمانان را ببیند.

امام جمعه اهل سنت عسلویه با تاکید بر لزوم توجه به آیه قرآنی «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»، بیان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که بین مسلمانان در کشورهای مختلف ایجاد نزاع و دشمنی کنند و ما باید دشمنان خود را بشناسیم.

وی تصریح کرد: در این امواج فتنه ملت اسلامی نیاز به مطالعه و بررسی سیره نبی اکرم(ص) دارد و باید باید به قرآن چنگ بزنیم و به سیره پیامبر اسلام عمل کنیم.

محمدی تصریح کرد: ما مسلمانان در این شرایط و در این دوره زمانی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام و یکپارچگی نیاز داریم تا نقشه‌های دشمن در بین ما رسوخ نکند.

وی به وحدت و انسجام بین شیعیان و اهل سنت در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: امیدواریم به برکت الهی شاهد افزایش روزافزون این وحدت و همدلی باشیم.

امام جمعه اهل سنت عسلویه در پایان سخنان خود، بخشی از بیانات وحدت‌بخش مقام معظم رهبری را با استفاده از گوشی تلفن همراه خود پخش کرد و گفت: ما فقط باید به بیانات رهبر معظم انقلاب عمل کنیم و حق کار دیگری نداریم.

کد خبر 3011951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha