۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۴۲

معرفی کتاب؛

آشنایی بانظرات نویسندگان حوزه فرهنگ و هنر در کتاب«پیرامون ادبیات»

آشنایی بانظرات نویسندگان حوزه فرهنگ و هنر در کتاب«پیرامون ادبیات»

مشهد- مجموعه مقالات «پیرامون ادبیات نقد و تحقیق» مخاطب را با نظرات و افکار نویسندگان معاصر ایران و جهان در حوزه فرهنگ و هنر آشنا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، «پیرامون ادبیات(۲) نقد و تحقیق» عنوان مجموعه مقالاتی است که در موضوع ادبیات توسط انتشارات سازمان چاپ و انتشارات به چاپ رسیده است.

این کتاب یکی از کتاب های مجموعه چندین جلدی مقالات فرهنگ و زندگی، رودکی و هنر و مردم است که طی سال های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۸ منتشر می شد. مقالات این مجلات در شاخه های مختلف علوم انسانی، از جمله هنر، سیاست، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، علوم اجتماعی به صورت موضوعی و در قالب کتاب در اختیار پژوهندگان و علاقه مندان به این گونه مباحث قرار گرفته است.

هدف از انتشار دوباره این مقالات، آشنایی نسل جوان با افکار و نظرات نویسندگان معاصر ایران و جهان در حوزه فرهنگ و هنر است.

کتاب پیرامون ادبیات(۲)؛ نقد و تحقیق، شامل هشت مقاله از اندیشمندان ایرانی و خارجی است که بین سال های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۴ در مجله فرهنگ و زندگی به چاپ رسیده است. در این کتاب گفتارها و پژوهش های چون تراژدی رستم و سهراب، فاجعه برخورد ارمان و عاطفه، نشان های زن سروری در چند ازدواج داستانی شاهنامه، سیمای زن در ادب حماسی و اساطیری ایران؛ واقع گرایی علم بدیع و تخیل شعری در ادبیات کلاسیک اسلام؛ جدایی تصویر؛ ادبیات و قانون بازده نزولی و سبک شناسی، ‌ فن شعر، نقد ادبی آمده است.

برخی از مولفان این مقالات عبارت از ذبیح الله بحرانی، صالح حسینی، جلیل دوست‌خواه، کتایون مزداپور، احمد محمدی، کریستف بورگل، هربرت رید، آرتور کستلر و رنه ولک هستند.

کد خبر 3594452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha