۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱

شهردار اصفهان:

شهر دانش محور باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند

شهر دانش محور باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند

اصفهان–شهردار اصفهان گفت: شهری که گفتمان دانش محوری را سرلوحه توسعه خودقرار داده و پارادایم جدیدی را درکشور رقم زده باید از همه ظرفیتهای‌نخبگی شهر بویژه بانوان فرهیخته و دانشمند استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد صبح سه شنبه در ارتباط با « همایش همایونی آراسته به علم امین» با محوریت تجلیل از بانو علویه همایونی شاگرد برجسته بانو مجتهده امین (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معرفی چهره‌های شاخص همچون بانو علویه همایونی که در سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان چهره ماندگار انتخاب شدند، ضمن هویت‌بخشی به بانوان جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان، عرصه بروز توانمندی‌ها را برای بانوان گرانقدر شهرمان مهیا می‌کند.

وی بیان داشت: حاجیه خانم علویه همایونی، نمونه بارز زنانی هستند که زندگی خود را با ایثار و گذشت در ساحَت‌های مختلف، معنا می‌بخشند و با توجه به نگرش والای مقام معظم رهبری به موضوع سبک زندگی و تأکیدات معظم له به اصلاح این مقوله مهم، ایشان یکی از الگوهای برجسته در این زمینه به شمار می‌آیند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اولین حوزه علمیه بانوان کشور در سال ۱۳۴۴ شمسی با نام مکتب فاطمه با امتیاز بانو مجتهده امین و با همت ایشان تأسیس شد، ادامه داد: ایشان بانویی فعال در عرصه ترویج علوم و معارف دین در اجتماع و وقف و امور خیر و از حافظان فرهنگ و معارف دین هستند که نقش قابل توجهی در احیاء، پاسداری و حفظ بخش مهمی از مصادیق میراث فرهنگی ناملموس با انتقال بین‌نسلی، در شهر اصفهان دارند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت این بانوی برجسته تصریح کرد: مراسم بزرگداشت ایشان که با هدف تجلیل از مقام والای علمی و اخلاقی این بانوی وارسته و نقش بسیار مهم و تأثیرگذار ایشان در حوزه آموزش و ترویج علوم و معارف اسلامی به ویژه در میان بانوان، برگزار می‌شود.

جمالی نژاد با بیان ویژگی‌های بانو علویه همایونی بیان کرد: ایشان که دانش‌آموخته حوزه و دانشگاه هستند، به بهترین وجه، این تقابل را به حرکتی همسو تبدیل کردند و از این رو الگویی بسیار مناسب برای حضور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی زنان در عصر جدید محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه حاجیه خانم علویه همایونی یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند فرهنگی و علمی شهر اصفهان هستند، ادامه داد: نظر به جایگاه این شهر که از دیرباز مهد عالمان و اندیشمندان بوده و در تبیین تمدن نوین اسلامی، نباید در بهره‌گیری از داشته‌ها و ظرفیت‌های کلان این شهر تاریخی غفلتی صورت گیرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل از مقام علمی و اخلاقی و خدمات ارزنده بانو علویه همایونی با عنوان «همایونی آراسته به علم امین»، توسط شهرداری اصفهان، فرصتی مغتنم برای تحقق گفتمان جدید شهرداری است.

شهرداری اصفهان در این راستا، طرح‌های عمرانی و فرهنگی شاخصی را در دستور کار خود در سال جاری و برنامه اصفهان ۱۴۰۰ دارد، بیان کرد: به طور قطع شهری که گفتمان دانش محوری را سرلوحه توسعه خود قرار داده و پارادایم جدیدی را در کشور رقم زده بایستی از همه ظرفیت های‌نخبگی شهر بویژه بانوان فرهیخته و دانشمند به نیکی تجلیل کند.

کد خبر 3596657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha