۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد:

آغاز به کارموکب های اوقاف استان کرمانشاه برای زائرین اربعین حسینی

آغاز به کارموکب های اوقاف استان کرمانشاه برای زائرین اربعین حسینی

کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، از آغاز به کار موکب‌های اوقاف و امورخیریه استان برای زائرین اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت عباسیان در نشست خبری ظهر امروز دوشنبه با اصحاب رسانه گفت:  با توجه به اینکه مقداری از موقوفات به زوار ابا عبدالله(ع) تعلق دارد و با عنایت به موج عظیم زائرین از سال گذشته در راستای نیت واقفان، موکب هایی از طرف سازمان اوقاف و موقوفات حاج محمد تقی اصفهانی برای اربعین  بر پا شده است.

وی افزود: این موکب ها با پشتیبانی و کمکهای معنوی استانداری، هلال احمر، پلیس راهور، اداره آب، بنیاد مسکن، اورژانس، نیروی انتظامی و شهرداری راه اندازی شده است.

حجت الاسلام عباسیان خاطر نشان کرد: این موکب ها در سطح استان و تعدادی هم در بیستون، اسلام آباد و کرمانشاه از طرف اوقاف راه اندازی شده است و برخی از آنها در بقاع متبرکه که در مسیر زوار قرار دارند از جمله امامزاده باقر بیستون، امامزاده علی اکبر اسلام آباد، امامزاده حسن اسلام آباد برای خدمت رسانی برپا شده اند.

وی به ۲ موکب اصلی در ورودی شهر کنار کارخانه سیمان و در خروجی شهر انتهای کمربندی اسلام آباد اشاره کرد و افزود: در موکب ماهیدشت از روز قبل خدمت رسانی آغاز شده و موکب نزدیک کارخانه سیمان غرب از امروز کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: کلیه موکب ها تا پایان هفته جاری کار خدمت رسانی خود را آغاز خواهند کرد و تا ۳ روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از اعزام مبلغین خبر داد و یادآور شد: ۳ هزار مبلغ جهت اقامه نماز جماعت، و پاسخگویی به مسایل شرعی و پرسش و پاسخ به این موکب ها اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام عباسیان خاطر نشان کرد: ۵ استان در داخل کشور عراق موکب برپا می کنند و ۷ موکب در مهران دایر است که ۲۱ استان در آنها ارائه خدمات می دهند.

به گفته عباسیان برپایی موکب در داخل استان کرمانشاه بر عهده خود استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: این استان آمادگی خدمت رسانی و پذیرایی از  ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار زائر اربعینی را دارد

وی در پایان تاکید کرد: تعداد موقوفات جدید استان ۱۳ مورد می باشد که  نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است و در این زمینه باید رسانه ها با تبیین جایگاه وقف و ترویج فرهنگ وقف در اجرای صحیح این نیت تلاش کنند.

کد خبر 3817925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha