به دلیل فساد مالی؛

هزاران مالزیایی خواهان استعفای «نجیب رزاق» شدند

هزاران مالزیایی خواهان استعفای «نجیب رزاق» شدند

مردم مالزی برای دومین بار ظرف ۱۵ ماه گذشته با تجمع در خیابان های پایتخت خواهان استعفای نخست وزیر به اتهام فساد مالی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، هزاران نفر از مردم مالزی با تجمع در خیابان های «کوالالامپور»، خواهان استعفای «نجیب رزاق» نخست وزیری این کشور به اتهام فساد مالی شدند.

این دومین بار در طول ۱۵ ماه گذشته است که گروه اصلاح طلب «برسیه» مردم را به اعتراض عمومی علیه نجیب فرا می خواند تا وی را که متهم به اختلاس میلیاردها دلار از محل صندوق سرمایه گذاری توسعه مالزی موسوم به «ام دی بی۱» است، به ترک قدرت وادار کنند.

تنش ها در هفته های اخیر به دلیل افزایش تهدید اعمال شده از سوی طرفداران نخست وزیر و احتمال درگیر شدن آنها با مخالفین، افزایش یافته است.

با آنکه رهبران هر دو گروه مخالف و موافق بازداشت شده اند، این احتمال که دخالت پلیس به وخامت اوضاع بیانجامد به قوت خود باقی است.

مالزی بیش از یک سال است که درگیر رسوایی ام دی بی ۱ است و چندین کشور نیز پیرامون شفاف سازی این موضوع تحقیقات خود را آغاز کرده اند.

اگرچه نجیب ۶۳ ساله همه اتهامات مطرح شده را رد می کند؛ وزارت دادگستری آمریکا که از ماه جولای سال میلادی جاری تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد، از وجود شواهدی مبنی بر دخالت یک مقام عالیرتبه مالزی در این فساد مالی خبر می دهد.

 به گفته یکی از اعضای کابینه دولت کوالالامپور که نامی از وی برده نمی شود، شخص مظنون از سوی دادگستری آمریکا، نجیب رزاق است.

کد خبر 3828459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha