۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

حضور زائرین پاکستانی فرهنگ اربعین را منتشر کرده است

حضور زائرین پاکستانی فرهنگ اربعین را منتشر کرده است

زاهدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: چند سالی است که با حضور زائرین عزیز خارجی در استان فرهنگ اربعین در سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تسلیت ایام اربعین و مناسبت های دهه آخر صفر اظهار داشت: در زیارت اربعین دو پیام وجود دارد که یکی مبارزه با جهل است که هدف قیام سیدالشهدا(ع) هم همین بود و دومی نجات و هدایت جامعه بشری است.

وی با تسلیت شهادت شهید محسن خزائی افزود: این شهید بزرگوار برای مقابله با جهل به شهادت رسید و ما اعتقاد داریم که نسل خزائی‌ها می‌توانند گره گشای امورات کشور اسلامی باشند.

وی گفت: این نسل با تفکر جهادی و انقلابی می تواند گره از کار نظام اسلامی و ملت ایران باز کند و این تفکر است که هر جا به آن توجه شده است باعث پیشرفت و اعتلای کشور شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج افزود: امروز فرهنگ و تفکر بسیجی تبدیل به یک مکتب شده است که در نقاط مختلف جهان در حال الگو برداری از آن هستند و این فرهنگ استکبار جهانی را به چالش کشیده است.

وی با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین موضوع در دهه پایانی ماه صفر اعزام ۵۸۰ مبلغ به نقاط مختلف استان است.

حجت‌الاسلام بزمانی افزود: از این تعداد مبلغ ۵۰۰ نفر آنها مبلغین بومی و مستقر هستند که شامل ۴۰۰ مبلغ برادر و ۱۰۰ مبلغه خواهر می شوند.

وی گفت: همچنین ۸۰ نفر از این مبلغین، اعزامی از خارج استان هستند که مشتمل بر ۶۶ مبلغ برادر و ۱۴ مبلغه خواهر است.

حجت‌الاسلام بزمانی با اشاره به میربانی از زائران پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از تمام تلاش های مردمی که جهت استقبال و پذیرایی از زوار خارجی انجام شده است تشکر می کنم .

وی افزود: در واقع چند سالی است که با حضور این زائرین عزیز فرهنگ اربعین در سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان هم سعی کرده است تا با اعزام مبلغینی که به زبان اردو آشنایی دارند بخشی از نیازهای دینی این زوار عزیز را برآورده کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: توجه به نسل جوان و نیازهایی که این نسل دارند محوری است که با حضور مبلغان در مراکز آموزشی و مساجد و با اجرای گفتمان های دینی دنبال شده است.

حجت‌الاسلام بزمانی گفت: تاکنون ۱۲۰ گفتمان دینی توسط ۶۰ روحانی مستقر در شهرستان های استان و با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در این ایام برگزار شده است.

وی افزود: در دهه پایانی صفر یکی دیگر از موضوعات خاصی که مدنظر است اعزام مبلغین خواهر جهت پاسخگویی به نیاز این بخش از جامعه است.

حجت‌الاسلام بزمانی تصریح کرد: دنبال کردن نگاه تقریبی در این ایام با استفاده از ظرفیت مبلغان و در قالب نشست‌های اقشار تاثیرگذار و با محوریت شخصیت پیامبر گرامی اسلام از دیگر برنامه های این دهه است.

وی گفت: امسال در روز اربعین در ۱۴ نقطه استان برنامه محوری همراه با دسته‌روی و تجمع در محل مساجد جامع هر شهرستان برگزار می‌شود که عزاداری، سخنرانی و قرائت زیارت اربعین از برنامه‌های اصلی این مراسم‌ها است.

حجت‌الاسلام بزمانی با اشاره به برگزاری مراسم محوری روز اربعین در زاهدان افزود: این مراسم از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز یک شنبه و با دسته روی و عزاداری از مسجد علی بن ابی طالب(ع) زاهدان تا مسجد جامع این شهر برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اربعین امروز ظرفیت های زیادی را برای امت اسلامی بوجود آورده است که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

کد خبر 3828593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha