«محمود عباس» مصونیت پارلمانی ۵ نماینده فلسطینی را لغو کرد

«محمود عباس» مصونیت پارلمانی ۵ نماینده فلسطینی را لغو کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مصونیت پارلمانی پنج نماینده فلسطینی در مجلس قانونگذاری را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه مصونیت پارلمانی ۵ نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین را لغو کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع مطلع در تشکیلات خودگردان فلسطین گزارش داد که این اقدام در راستای زمینه سازی برای تحقیق از این ۵ نماینده فلسطینی درباره اختلاس و تجارت اسلحه صورت گرفته است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند نمایندگانی که این تصمیم در مورد آنها اتخاذ شده است درباره اختلاس و تجارت اسلحه مورد بازجویی قرار خواهند گرفت.

پنج نماینده فلسطینی مذکور «محمد دحلان» نماینده کنارگذاشته شده فتح و همچنین جمال الطیراوی، شامی الشامی، نجات ابوبکر و ناصر جمعه همگی از اعضای جنبش فتح هستند.

یک منبع بلندپایه در مجلس قانونگذاری فلسطین اعلام کرد که این موضوع کاملا با اختلافات بین محمود عباس و «محمد دحلان» که در پی اختلاف با عباس از جنبش فتح کنار گذاشته شد، ارتباط دارد.

از جمله افراد برجسته دیگر که مصونیت وی لغو شده است جمال الطیراوی است که در اعتراض به شیوه انتخاب اعضای کنگره هفتم جنبش فتح در این کنگره شرکت نکرد. کنگره هفتم جنبش فتح اخیرا برگزار گردید.

گفتنی است که دادگاه عالی قانون اساسی اخیرا حق لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین را به محمود عباس اعطا کرد.

کد خبر 3848846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha