۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

با تصویب مجلس؛

سهم صدا و سیما از بودجه عمومی دولت دو برابر شد

سهم صدا و سیما از بودجه عمومی دولت دو برابر شد

نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند بودجه صداوسیما را در بودجه سنواتی حداقل به میزان ۷ دهم درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه نمایندگان با تصویب ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند از ابتدای اجرای قانون برنامه ششم توسعه در قالب بودجه سنواتی سهم خود در تأمین بودجه سازمان صداوسیما را حداقل به میزان ۷ دهم درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کند و تخصیص دهد.

افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش ۱۰۰ درصدی استان‌ها و توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی (ملی، استانی و برون‌مرزی) پویانمایی، مستند و فیلم‌ها و سریال‌های فاخر و توسعه فنی هزینه می‌شود و پرداخت هرگونه حقوق و مزایا جز به تناسب سایر بخش‌های کشور که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود و گزارش سالانه آن به مجلس ارائه خواهد شد، ممنوع است.

نمایندگان مجلس این ماده را با ۱۳۰رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع  ۲۰۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

به گزارش مهر، مخالفت‌های جدی با افزایش بودجه صداوسیما در صحن علنی مجلس مطرح شد.بر اساس پیش از این بودجه صدا و سیما ۳/۵ دهم درصد بودجه عمومی دولت بود.

کد خبر 3877247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرااااااااااااان IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
      0 0
      اگه از پول بیت المال دارن هزینه صدا و سیما رو میدن که اکثریت مردم مخالف برنامه و هزینه های صورت گرفته برای صدا و سیما هستن که در اینصورت باید درباره برنامه و هزینه های صدا و سیما یه بازنگری اساسی صورت بگیره.