۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶

در گفتگو با مهر مطرح شد:

مبارزات انقلابی در کنگاور/از تصرف شهربانی تاتشکیل کمیته‌های مردمی

مبارزات انقلابی در کنگاور/از تصرف شهربانی تاتشکیل کمیته‌های مردمی

کرمانشاه- یک مبارز انقلابی در شهرستان کنگاور گفت: مردم انقلابی شهرستان کنگاور نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه علیه رژیم طاغوت داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم استان کرمانشاه پیشگام مبارزان علیه رژیم ستمشاهی بودند و انقلابیون بنام و مبارز در جای جای این استان برای پیروزی انقلاب اسلامی و براندازی حکومت فاسد پهلوی تلاش کردند و از جان گذشتند.

آیت الله سید عباس میریونسی یکی از مبارزین انقلاب است که در گفتگو با خبرنگار مهر، به بیان خاطرات و وقایع دوران انقلاب پرداخت و گفت: آن زمان در کنگاور مرحوم حاج آقا بزرگ عراقی نقش مهمی در هدایت مبارزات علیه رژیم داشت و واسطه ای میان انقلابیون و امام(ره) بود.

آیت الله میریونسی با اشاره به علاقه و تمایل سرشار جوانان کنگاور به امام(ره) و نهضت مبارزه با رژیم ستمشاهی بیان کرد: مردم کنگاور پا به پای دیگر مردم کشور در صحنه مبارزات حضور داشتند و نقشی موثر در پیروزی انقلاب ایفا نمودند.

وی شعارنویسی و پخش اعلامیه‌های امام(ره) را از فعالیت‌های انقلابیون عنوان کرد و گفت: اعلامیه ها توسط برخی از انقلابیون از مرکز استان به دست ما می‌رسید و بعد از نگارش و تکثیر، اعلامیه‌ها را با امضای حاج آقا بزرگ میان مردم توزیع می‌کردیم.

این مبارز انقلابی با اشاره به شور و هیجان انقلابیون در دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی گفت: عوامل رژیم برخوردهای سخت و خشن و بی‌رحمی با انقلابیون داشتند و با وجود اینکه شهربانی و امنیتی تا جاییکه می‌توانستند مردم را سرکوب می‌کردند اما توفیقی کسب نکردند.

 وی با بیان اینکه انقلابیون کنگاور در روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن خود را به پشت درب های شهربانی رساندند، افزود: خبر رسید که مردم می‌خواهند به شهربانی حمله کنند و من پس از مطلع شدن از این قضیه خودم را رساندم و بدون نیرو و سلاح وارد شهربانی شدم.

آیت الله میریونسی باادامه توضیحات بیان کرد: سروان امیری فرمانده آن زمان به همراه نیروهایش اسلحه به دست ایستاده بودند که با وساطت بنده و آرامش خود را تسلیم انقلابیون کرده و سلاح های خود رابه زمین گذاشتند و به این ترتیب مردم کنگاور همچون دیگر شهرها انقلاب را به سرانجام رساندند.

 وی بیان کرد: انقلابیون برای اداره بهتر شهر اقدام به تشکیل کمیته‌های مردمی کردند و حاج آقا بزرگ تهرانی نیز هدایت نیروهای انقلابی را بر عهده داشت و در آن اوضاع بحرانی بخوبی شهر را اداره کرد.

کد خبر 3900905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha