۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴

دیدار سفیر و رایزن فرهنگی ایران در یونان با اسقف اعظم یونان

دیدار سفیر و رایزن فرهنگی ایران در یونان با اسقف اعظم یونان

ایرونیموس دوم در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به این که، باید فضای جهان از اقدامات خشونت‌آمیز پاکسازی شود، بر ادامه گفت‌وگوهای دینی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مطلبی‌شبستری، سفیر و علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان با ایرونیموس دوم، اسقف اعظم و رهبر کلیساهای ارتدوکس یونان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

سفیر کشورمان در این دیدار که بیست‌ویکم فروردین در دفتر اسقف اعظم در کلیسای مرکزی شهر آتن انجام شد، با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور ایران و یونان در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طی سال‌های اخیر، خواستار تقویت ارتباطات بین ادیان الهی بر اساس آموزه‌های مشترک تصریح شده در تمامی کتب آسمانی شد.

مطلبی‌شبستری در سخنانش دو عنصر فرهنگ و دین را در رشد و تعالی ملت‌ها و همچنین در مسیر نزدیکی ملل جهان تعیین‌کننده دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار تحقق صلح و آرامش در همه مناطق و نفی خشونت و افراط‌گرایی و مقابله با تروریسم در نقاط مختلف جهان بوده است.

علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز بیان کرد: برگزاری موفق گفت‌وگوهای بینادینی میان اندیشمندان مسیحی یونان با اندیشمندان مسلمان ایران پس از وقفه چندساله که در تهران برگزار شد، نشان‌دهنده عزم رهبران مذهبی و اندیشمندان دینی دو کشور برای حفظ روابط دوستانه و همکاری صمیمانه برای مقابله با افراط‌گرایی و ارزش‌های انسانی و الهی است.

وی همچنین با اشاره به بیش از ۲۵ سال تجربه موفق گفت‌وگوهای بینادینی جمهوری اسلامی ایران با کشورها و ادیان مختلف گفت: این گفت‌وگوها در سطح عالی و فضایی صمیمانه برای همدلی و همکاری برای ترویج ارزش‌های اخلاقی و پیش‌گیری از سوءتفاهمات و همگرایی بین ادیان برای برقراری صلح عادلانه در جهان است.

حلمی در ادامه ضمن ابلاغ سلام ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اسقف اعظم یونان، از همکاری و حمایت وی برای اعزام نمایندگان خود به تهران برای شرکت در برگزاری موفق گفت‌وگوهای دینی در اسفند ماه گذشته تشکر کرد.

وی در پایان از اسقف اعظم ایرونیموس دوم برای سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با رهبران مسلمان و مسیحی و بازدید از فضای دلپذیر و بی‌نظیر همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان در ایران دعوت کرد.

در ادامه این دیدار ایرونیموس دوم، رهبر کلیساهای ارتدوکس یونان ضمن ابراز خرسندی از گفت‌وگوهای بینادینی ماه گذشته در تهران، گفت: حفظ روابط دوستانه و جلوگیری از استفاده نادرست از ادیان و ارزش‌های دینی، از موضوعات مهم و ضروری است.

وی همچنین با اشاره به لزوم پیشبرد گفت‌وگوهای دینی، بر آمادگی کلیسای ارتدوکس یونان برای ادامه گفت‌وگوها با ایران تأکید کرد و افزود: باید فضای جهان از اقدامات خشونت‌آمیز پاکسازی شود.

در پایان این دیدار کتاب «ایران، مهد همزیستی پیروان ادیان» که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان انگلیسی چاپ و منتشر شده است، به اسقف اعظم یونان اهدا شد.

کد خبر 3952286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha