۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان:

امام راحل (ره) بنیانگذار الگوی زن مسلمان مترقی در جهان بود

امام راحل (ره) بنیانگذار الگوی زن مسلمان مترقی در جهان بود

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با دعوت از مردم برای شرکت در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) تاکید کرد: امام احیاگر هویت انسانی و جایگاه کرامت انسان در قرن معاصر بود و حق ویژه ای به گردن زنان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مینو اصلانی با تسلیت سالگرد رحلت  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام(ره) حق بزرگی بر گردن همه مردم جهان، نه فقط مردم ایران و جمهوری اسلامی دارد زیرا قیام ایشان علیه ظلم و استکبار مبنی بر حفظ کرامت انسانی بود، بدین منظور که انسان برده کسی نیست و باید حرمتش حفظ شود.

وی افزود: و لذا حضور در مراسم سالگرد رحلت ایشان، حضور و گرامیداشت جایگاه والای انسان است، انسانی که خدا حرمتش را محترم شمرده اما می رفت که پای استکبار، ظلم و بی حرمتی از بین برود ولی حضرت امام(ره) او را نجات داد و کرامت را به وی برگرداند.

اصلانی نگاه حضرت امام(ره) را به مسائل و جریانات نگاهی عمیق، منسجم و شوق آفرین دانسته و افزود: همه سیاست ها و موضع گیری های ایشان در راستای تشکیل حکومت اسلام ناب و پس از آن، پیاده شدن دقیق احکام اسلامی در این نظام بود که در زمینه تعلیم و تربیت همچنین تقویت بنیه های دینی مردم و پیاده سازی قوانین مختلفی بر مبنای دین در جمهوری اسلامی پیش بینی دشواری هایی را داشتند که در وصیت نامه شان به این موضوع اشاره کردند و فرمودند که ما به سمت پیاده کردن احکام اسلامی حرکت می کنیم اما شاید در این بین، مشکلاتی پیش بیاید چون کشور طاغوت زده است و تا اصلاح شود طول می کشد.

وی لازمه این اصلاح را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانسته و ادامه داد: به تعبیر حضرت امام داشتن و حفظ انگیزه الهی شرط این حرکت است و کسی که این گونه باشد از استکبار و تهدیدات آن نمی هراسد، از حق مردم نمی گذرد، از ارزش ها نمی گذرد و هیچگاه با تهدید از حفظ ارزش ها عقب نمی کشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان پرچم دار حمایت از مستضعفان عالم و دارای آرامش و امنیت برای همه است و این پرچم هیچگاه به دست استکبار نبوده و آن ها هیچگاه برای ایجاد صلح قدم بر نداشتند، بلکه همواره برای منافع شخصی و استکباری خود جنگ ها را به راه انداخته اند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: آرمان حضرت امام(ره) ایستادگی در برابر ظلم بویژه استکبار جهانی است و به امید خدا با حفظ این روحیه انقلابی و روحیه قدرشناسی از امام(ره) و شهدای گرانقدر به همین زودی با طلایه داری مردم مستضعف شاهد از بین رفتن رژیم آمریکای جنایتکار خواهیم بود و امیدواریم به زودی شاهد ظهور حضرت حجت باشیم.

وی با دعوت از همه مردم برای شرکت در مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز تاکید کرد: ان شالله در این مراسم با شکوه، همه مردم بویژه زنان با خانواده های خود حضور پرشور خواهند داشت زیرا امام(ره) که احیاگر هویت انسانی و جایگاه کرامت انسان در قرن معاصر بودند حق ویژه ای به گردن زنان دارد و زنان کرامت و حضور اجتماعی امروز خود را مدیون دیدگاه مترقی حضرت امام(ره) هستند.

اصلانی افزود: کرامتی که باعث شد پیام حجاب و عفاف زنان در جهان طنین انداز شود، زیرا ایشان زن را در کسوت زن بودن، همسر و مادر بودن و همزمان حضور اجتماعی داشتن، معرفی کردند و الگوی زن نه شرقی و نه غربی را به همه کسانی که تشنه یافتن الگوی زن مترقی، با انگیزه و هدفدار هستند معرفی کردند.

وی در پایان نیز گفت: به امید خداوند فردا، ۱۴ خردادماه، زنان حق مدار با زبان روزه در مراسم سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام(ره) شرکت می کنند تا بار دیگر ضمن قدردانی و سپاس از رهبر کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر این نظام، با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر این انقلاب تجدید پیمان داشته باشند.

کد خبر 3995456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha