۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶

استاندار همدان:

امنیت سرمایه گذاری باید در استان همدان فراهم شود

امنیت سرمایه گذاری باید در استان همدان فراهم شود

همدان - استاندار همدان گفت: امنیت سرمایه گذاری باید در استان همدان فراهم شود تا بتوان از این مسیر اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت بعدازظهر پنج شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با قدردانی از مردم برای حضور در انتخابات، اظهار داشت: مشارکت بیش از ۷۰ درصدی مردم درست همزمان با حضور ترامپ در عربستان بود و مردم تودهنی محکمی با حضور خود به او زدند.

وی با بیان اینکه انتخابات سالم برگزار شد و تا کنون آرای هرصندوقی به طور مجدد شمرده شد هتأثیری در تغییر آراء نداشته است، گفت: دولت در دور دوم اجرای امور را دنبال می کند اما در اجرای امور جهشی عمل خواهد کرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تولید و اشتغال دو نیاز کشور هستند که باید مورد توجه باشند، ادامه داد: امنیت سرمایه گذاری باید در استان همدان فراهم شود تا بتوان از این مسیر اشتغال ایجاد کرد.

نیکبخت با تاکید بر اینکه فعالیت ها باید به گونه ای باشد که همه احساس کنند تغییرات اساسی در دور دوم اتفاق خواهد افتاد، گفت: ستاد درآمد استان همدان باید فعال شود.

وی تاکید کرد: این ستاد باید با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شود و تمام تلاش در این راستا باشد که به مردم هیچ ظلمی نشود.

یک هزار میلیارد تومان پروژه در استان همدان افتتاح خواهد شد

وی همچنین با تاکید بر اینکه هر سال نباید میزان پرداختی افرادی که مالیات می دهند، افزایش یابد بلکه باید منابع جدید برای دریافت مالیات شناسایی شود، گفت: به زودی یک هزار میلیارد تومان پروژه در استان همدان افتتاح خواهد شد.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان برنامه و بودجه تقاضا کرد اعتباری برای تعمیر اداره کل کتابخانه های استان و کتابخانه دیجیتال شهرستان اسدآباد اختصاص دهد و با بیان اینکه ظلم است که بیشتر از ۸۰ درصد اعتبارات در تهران متمرکز شود و از اعتبارات باقی مانده برای استانها استفاده نشود، اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه باید جلساتی را با مجمع نمایندگان استان برگزار و شاخص ها را چکش کاری کرد.

استاندار همدان تأکید کرد: شاخص ها باید در اختیار مجمع نمایندگان استان قرار گیرد و در صورت جابجایی بر اساس نظر نمایندگان، تغییرات انجام شود.

وی با اشاره به تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار به دو سراب گیان و گاماسیاب، یادآور شد: باید برای طرح گردشگری گیان و گاماسیاب سرمایه گذار در نظر گرفته شود و طرح گردشگری در این دو سراب اجرایی شود.

نیکبخت همچنین با اشاره به اینکه حاشیه نشینی شهرهای بزرگ ماهیت استانی دارد، اظهار داشت: حاشیه نشینی شهر همدان و تخصیص اعتبارات به آن مربوط به سفر مقام معظم رهبری به استان همدان است که تا حدودی در اجرای آن کوتاهی شده و باید اختصاص اعتبار برای توانمندسازی این مناطق پیش از این باشد.

وی همچنین با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح هادی روستایی شهرستان همدان ۶۱ درصد است، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی طرح هادی شهرستان هایی همچون ملایر و تویسرکان پایین است که این موضوع باید در شاخص اعتبارات در نظر گرفته شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی برای روستاها در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه دولت اجرای عدالت اجتماعی بوده که مجلس نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته است.

عید فطر امسال قطار همدان- مشهد راه اندازی خواهد شد

نیکبخت با بیان اینکه عید فطر امسال قطار همدان- مشهد راه اندازی خواهد شد، گفت: در مرحله اول خانواده های شهدا و خبرنگاران یک هفته پس از عید فطر به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

استاندار همدان با بیان اینکه نخبگان را باید تقویت کنیم، گفت: دولت برای برقراری عدالت اجتماعی و توجه به روستاها، اعتبارات خوبی دیده و فرمانداران باید در تخصیص، به نظرات و پیشنهاد دستگاههای تخصصی توجه و مفاد را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مدیران کل باید در کمیته برنامه ریزی شهرستانها حضور یابند و پیشنهادهای منطقی داشته باشند، عنوان کرد: گردشگری از اولویتهای استان است و فرمانداران در کمیته برنامه ریزی شهرستان باید به گردشگری کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری اشتغال زایی بالایی دارد و همه باید به آن کمک کنند، گفت: هر جا بنده قولی داده ام مثل معبد لائودیسه یا قولهایی که در شهرستانها داده ام، همه در اعتبارات لحاظ شده است.

وی به وضعیت ساماندهی مزار شهدا نیز اشاره کرد و با بیان اینکه فرمانداران اولین برنامه ای که تخصیص می دهند ساماندهی گلزار شهدا باشد، گفت: نباید هیچ مزار شهیدی ساماندهی نشده داشته باشیم.

انتخابات شوراهای شهر و روستا باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستا باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و به کام مردم تلخ نشود، گفت: ما خدمتگزار مردم و مدافع همه شهرستانها هستیم.

کد خبر 4005645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha