۱۹ آبان ۱۳۸۵، ۱۱:۵۷

رئیس شورای اجرایی هفتمین اجلاس انجمن مجالس آسیایی در مراسم افتتاحیه:

نگران تبعات تجاوزات اسرائیل برای قاره آسیا و جامعه جهانی هستیم

نگران تبعات تجاوزات اسرائیل برای قاره آسیا و جامعه جهانی هستیم

محمد حسن ابوترابی فرد گفت: ما شاهد جنایات هولناکی در بیت حانون هستیم و درحالیکه در برابر این ستم های مضاعف شورای امنیت تحرکی را از خود نشان نداده است، ما نگران تبعات این تجاوزات برای قاره آسیا و جامعه جهانی هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، ابوترابی فرد رئیس شورای اجرایی هفتمین اجلاس انجمن مجالس آسیایی در مراسم افتتاحیه این اجلاس با اشاره به یکصدمین سال قانونگذاری در ایران اظهار داشت: کشور ایران مفتخر است که دارای یک قرن تجربه قانونگذاری می باشد.

ابوترابی تصریح کرد: شورای اجرایی اجلاس هفتم باید در تایلند و به میزبانی پارلمان این کشور برگزار می گردید. با دعوت تایلند، جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس اجلاس ششم، میزبانی شما خواهران و برادران برای نشست شورای اجرایی اجلاس هفتم است.

وی افزود: مایل بودم افتتاحیه این اجلاس یکماه پیش در ایران برگزار می شد، اما به پیشنهاد برخی از روسای مجالس آسیایی و رئیس شورای عالی مشورتی زمان شورای اجرایی را به این تاریخ و در حاشیه اجلاس هفتم مجمع عمومی انتقال دادیم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اساسنامه مصوب کارشناسان شورای عالی مشورتی را پس از بحث و بررسی در این شورا که عصر امروز برگزار خواهد گردید، در دستور مجمع عمومی اجلاس هفتم قرار خواهیم داد  تا با عزم و اراده شما همکاران گرانقدر گامی به سوی تبدیل انجمن مجالس آسیایی برای صلح به مجمع پارلمان آسیا برداریم.

وی با بیان اینکه علاقمندم مروری بر مصوبات نشست های گذشته انجمن داشته باشم تصریح کرد: حمایت بی دریغ از مردم مظلوم و ستمدیده در سرزمین فلسطین در برابر تجاوزات مکرر رژیم اسرائیل از این مصوبات بوده است بویژه اینکه در ماههای اخیر شاهد گسترش این تجاوزات و افزایش روزافزون ستم بر ملت های منطقه بوده و هستیم.

وی یادآور شد: امروز که این نشست را آغاز می کنیم زنان و مردان مظلوم فلسطینی ، کودکان، نوجوانان، زنان و مردان خود را که به دست سربازان رژیم اشغالگر به شهادت رسیده اند، تشییع می کنند.

"امیدوارم در این نشست بر حقوق مردم مظلوم فلسطین ، بر ضرورت حفظ صلح و امنیت در منطقه، ضرورت دفاع از همسایگان رژیم اسرائیل که همواره خود را در معرض تهدید جدی مشاهده می کنند، تاکید نماییم."

ابوترابی افزود: ما شاهد جنایات هولناکی در بیت حانون هستیم هر چند در برابر این ستم های مضاعف شورای امنیت تحرکی را از خود نشان نداده است.

رئیس شورای اجرایی هفتمین اجلاس انجمن مجالس آسیایی برای صلح تصریح کرد: ما نگران تبعات این تجاوزات برای قاره آسیا و جامعه جهانی هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: مصوبات مهمی که در بیانیه ها و قطعنامه های انجمن مجالس آسیایی داشته ایم تا این تاریخ راهکار عملی برای آن نیافته ایم و باید برای تحقق آن در این گونه نشست ها چاره جویی نماییم.

وی افزود: توسعه بازار تجاری در آسیا، انتقال دانش و تکنولوژی، برقرار نظام اقتصادی منسجم و مقتدر، تشکیل صندوق آسیایی برای فقرزدایی، مبارزه با تروریسم، از میان بردن خشونت و استثمار تجاری زنان و کودکان، تشکیل ائتلاف برای برقراری صلح، تدوین منظور حقوق بشر برای قاره آسیا، مقابله با تهدید و بکارگیری زورمداران از نیروهای ویژه نظامی و تحریم های اقتصادی برای اهداف سیاسی نامشروع خویش، فرازهایی از مصوبات گذشته مجامع انجمن مجالس آسیایی برای صلح بوده که باید برای تحقق عینی و عملی آن تلاش کنیم.

ابوترابی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: من به موفقیت این کنفرانس در کمک به همگرایی آسیایی، تامین صلح و امنیت، ایجاد همکاری های سیاسی، اقتصادی، تجاری و اجتماعی با اندیشه و هوش و عزم و اراده شما اعتماد کامل داریم.

کد خبر 404640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha