۱ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۹

لس آنجلس تایمز:

ترامپ به توصیه دستیارانش درباره رهبر کره شمالی اهمیت نداد

ترامپ به توصیه دستیارانش درباره رهبر کره شمالی اهمیت نداد

گزارش ها حاکی از آن است که مشاورین ترامپ از وی خواسته بودند از تریبون سازمان ملل برای حمله به رهبر کره شمالی استفاده نکند حال آنکه وی این توصیه را نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، گزارش ها حاکی از آن است که مشاورین ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش از آغاز سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل، به او هشدار داده بودند مبادا از تریبون سازمان ملل برای اظهارنظرهای شخصی علیه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی استفاده کند چراکه این مسئله می تواند به گونه ای جبران ناپذیر موجب تشدید تنش‌ها در شبه جزیه کره شود.

با این حال، ترامپ توصیه مشاورین را نادیده گرفت و کیم را مرد موشکی لقب داد حال آنکه تهدید کرد در صورت لزوم کره شمالی را با خاک یکسان می کند.

این در حالی است که طبق گزارشها، برخی نزدیکان ترامپ از جمله «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بارها از وی خواسته اند دعوا با رهبر کره شمالی را شخصی نکند.

نتیجه آنکه بی احترامی به کیم آن هم در مقابل چشم همه مردم دنیا موجب شد تا وی در اقدامی نادر، شخصا پاسخگوی ترامپ باشد و وی را دیوانه روانی خطاب کند.

ترامپ هم در پاسخ، کیم را دیوانه خواند و باز هم از وی با عنوان مرد موشکی یاد کرد.

 حالا وضعیت به گونه ای است که به قول «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، به دعوای ۲ بچه در مهد کودک شبیه است و ظاهرا قرار است این دعوای بچهگانه ادامه داشته باشد.

کد خبر 4094962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha