۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۰۰

روایت آیت‌الله خاتمی از پیام‌های اربعین-۵

ثواب زیارت همراه با عشق/ با محبت اهل‌بیت می‌توان راه را پیدا کرد

ثواب زیارت همراه با عشق/ با محبت اهل‌بیت می‌توان راه را پیدا کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زائران به عشق زیارت امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، گفت: با محبت به اهل بیت (ع) می توان راه را پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگویی با اشاره به اینکه در باب ۵۶ کتاب کامل الزیارات، مجموع احادیثی پیرامون زیارت سالار شهیدان با اشتیاق و عشق آورده شده است، اظهار کرد: در این باب پنج حدیث در رابطه با اینکه ثواب زیارت کسی که با عشق به زیارت امام حسین(ع) می رود چیست، آمده است.

وی با بیان اینکه در روایتی آمده «آنکه بهشت می خواهد زیارت مظلوم را رها نکند»،  افزود: منظور از مظلوم امام حسین (ع) در کربلا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هرکسی با عشق به رسول اکرم (ص)، امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س) به زیارت برود خداوند او را بر سفره های بهشتی می نشاند.

وی با بیان اینکه آنچه در این روایات مورد نظر بوده چیزی است که به عمل شکل می دهد و آن نیز نیت است، خاطرنشان کرد: شکل دهنده اعمال نیت ها هستند به طور یقین ۹۹.۵ درصد زائرانی که در این حرکت عظیم شرکت می کنند با انگیزه هایی خدایی و عشق به زیارت حضور یافته و رنج و سختی های سفر را تحمل می کند.

آیت الله خاتمی با تأکید براینکه زائری که با شوق به زیارت ارباب می رود امکان ندارد انگیزه ای غیر خدایی داشته باشد، تصریح کرد: زائران در این همایش باشکوه و حرکت عظیم شرکت می کنند تا عشق به رسول اکرم(ص) را ابراز کنند.

وی با بیان اینکه این دوستی و عشق مسیر را مشخص می کند، یادآورشد: با محبت به اهل بیت (ع) راه را پیدا و مسیر را می یابیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه عشق به خداوند در جان زائر جوشش یافته که باید به آن توجه کرد، افزود: نیت سبب می شود که عبادت تبدیل به عادت و عادت نیز تبدیل به عبادت شود.

وی با تأکید براینکه نیت اعمال بسیار مهم و حائز اهمیت است،  گفت: زائران پیاده روی اربعین با عشق به خداوند و سالار شهیدان در این مسیر گام برداشته و به همین دلیل خداوند به آنها بهترین پاداش را می دهد.

کد خبر 4129855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha