۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۹:۴۹

مومنی شریف در افتتاحیه «سقوط شیطان بزرگ»:

هنرمندان به اتفاقات روز دنیا واکنش نشان می‌دهند/ آثار کیفی‌تر شود

هنرمندان به اتفاقات روز دنیا واکنش نشان می‌دهند/ آثار کیفی‌تر شود

نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» با ۴۰ اثر از ۱۳ هنرمند روز گذشته ۱۳ آبان‌ماه در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «سقوط شیطان بزرگ» در واکنش به تصمیمات اخیر ضدایرانی دولتمردان آمریکایی،  روز شنبه ۱۳ آبان ماه، همزمان با سالروز مبارزه با استکبار جهانی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا شد.

این نمایشگاه با ۴۰ اثر از ۱۳ هنرمند با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مسعود نجابتی، احمدرضا دالوند، ‌ سیدحمید شریفی آل هاشم، علی‌اصغر یوزباشی و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه افتتاح شد.

مومنی‌شریف در افتتاح این نمایشگاه با ابراز خرسندی از فعالیت هنرمندان با آگاهی و اطلاعات به‌روز در سراسر دنیا گفت: خوشبختانه هنرمندان حوزه تجسمی و ادبیات کشور پس از انقلاب به اتفاقات روز دنیا آگاه بوده و واکنش‌های به‌موقع نشان داده‌اند. حتی در هنرهای موسیقی نیز هنرمندان این حوزه واکنش‌های به‌موقع به مسایل روز داشته و دارند. امیدوارم که تمامی این تلاش‌ها از سوی هنرمندان ادامه پیدا کند اما در عین واکنش سریع باید هنرمندان به سطح کیفی آثار خود نیز توجه داشته تا علاوه بر تاثیر به موقع اثر، ماندگاری را نیز به همراه داشته باشد. ان شاء الله نگاه انقلابی و ارزشی هنرمندان به همین شیوه پیشرو و روز به روز بهتر از قبل شود.

وی با تاکید بر اهداف انقلابی حوزه هنری در فضای فرهنگی هنری کشور بیان کرد: حوزه هنری، حوزه هنری انقلاب اسلامی است و بی‌شک بخش‌های ارزشی و موضوعات انقلابی پر رنگ‌تر باید جلوه کند. در عین حال دین وسعت نگاه گسترده‌ای به همه زندگی انسان دارد و در زندگی مطلبی وجود ندارد که به دین مربوط نشود. همچنین رنگ و بوی آثار هنرمندان به خالق آن اثر مربوط می‌شود که معمولا نگاهی دینی در جهان‌بینی خود دارند. به همین سبب اکثر آثار تولیدی هنرمندان دارای عناصر دینی است حتی اگر با موضوع طبیعت باشند.

رییس حوزه هنری با اشاره به اهمیت خروج آثار هنری رونمایی شده در گالری‌های حوزه هنری پس از رونمایی و نمایش در شهرهای کشور به شیوه‌های گوناگون رسانه‌ای ادامه داد: گسترش پوسترها و آثار رونمایی شده در نمایشگاه‌ها و گالری‌های حوزه هنری به شیوه های گوناگون در سطح شهر و کشور در برنامه‌های حوزه هنری است اما هر مرکز هنری در این سازمان باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

مومنی‌شریف در پایان با تاکید بر اهمیت مخاطبان این سازمان گفت: آنچه برای حوزه هنری اهمیت داشته و اعتبار آن محسوب می‌شود، مخاطبان و جامعه مخاطب متدین ایران است. در نتیجه در پی حفظ مخاطبان خود و اعتبارمان هستیم پس آنچه در اماکن عرضه آثار هنری‌مان نمایش داده می‌شود در راستای حفظ اعتماد مخاطبان مردمی به حوزه هنری است.

این نمایشگاه دربرگیرنده ۴۰ اثر گرافیک از هنرمندانی همچون آرزو آقابابائیان، علیرضا پوراکبری، علی داوودی، یونس رجبی، سیدمسعود شجاعی، سیدحمید شریفی، رضا شعبانی، محمدصابر شیخ رضایی، محمدرازقی، حامد مغروری، حسین نیرومند، لیلا نیرومند و حسین یوزباشی است.

نمایشگاه پوستر «سقوط شیطان بزرگ» که به همت مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار می‌شود، از تاریخ ۱۳ تا ۲۱ آبان ماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری پذیرای علاقه‌مندان است.

کد خبر 4134898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha