۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸

اتحادیه اروپا با تحریم اقتصادی و تسلیحاتی ونزوئلا موافقت کرد

اتحادیه اروپا با تحریم اقتصادی و تسلیحاتی ونزوئلا موافقت کرد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‎های اقتصادی-تسلیحاتی علیه ونزوئلا موافقت کردند حال آنکه ارائه لیست افراد مشمول تحریم به زمانی دیگر موکول شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با این ادعا که نتیجه انتخابات فرمانداری‌های ونزوئلا که ماه گذشته برگزار شد بیش از پیش به بحران سیاسی این کشور دامن می‌زند، برای اعمال تحریم اقتصادی علیه ونزوئلا که شامل تحریم‌های تسلیحاتی هم می‌شود، توافق کردند.

با این حال، این اتحادیه از بیم فروپاشی اقتصادی و سیاسی ونزوئلا فعلا از اینکه افراد خاصی را در لیست تحریم‌ها قرار بدهد اجتناب کرده و مدعی شد در تلاش برای متقاعد کردن «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا به آرام کردن اوضاع، این اقدام را به زمانی دیگر موکول میکند.

در همین راستا، «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا گفت: هدف از هرچه که ما (اتحادیه) انجام می‌دهیم، برقراری مذاکره بین دولت کاراکس و اپوزیسیون ونزوئلا است تا به این ترتیب راه‌حلی دموکراتیک و صلح‌آمیز برای این مسئله پیدا شود.

گفتنی است اسپانیا مدت‌ها است که تلاش می‌کند نزدیکان مادورو را تحریم کند حال آنکه اتحادیه اروپا بر سر لیست افراد مشمول تحریم اتفاق نظر ندارد.

در بیانیه ای مشترک، هر ۲۸ وزیر خارجه عضو اتحادیه اروپا تاکید کردند مبانی قانونی برای اعمال محدودیت تردد برای افراد مشمول تحریم و همچنین بلوکه کردن دارایی‌های آنها به صورت تدریجی و انعطاف‌پذیر اجرا شده و قابل بسط و توسعه خواهد بود.

همچنین در این بیانیه از نتایج انتخابات محلی ماه میلادی اکتبر با این ادعا که موجب قدرت گرفتن دولت و تضعیف اپوزیسیون شده است، انتقاد شد.

گفتنی است اگرچه ارائه لیست افراد مشمول تحریم به زمان دیگری موکول شد، انتظار می‌رود اتحادیه اروپا بر روی نیروهای امنیتی، وزرای دولت ونزوئلا و مؤسساتی تمرکز کند که ادعا می ‌شود ناقض حقوق بشر هستند.

توافق برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا در حالی انجام می‌گیرد که اتحادیه اروپا چهارشنبه ۱۷ آبان با تحریم تسلیحاتی این کشور موافقت کرد.

تحریم های اتحادیه اروپا در پی دستور اجرایی دونالد ترامپ در خصوص اعمال تحریم های جدید مالی آمریکا علیه دولت ونزوئلا به تصویب رسیده اند.

کد خبر 4143275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha