بررسی تحولات لبنان محور سفر وزیر خارجه فرانسه به ریاض

بررسی تحولات لبنان محور سفر وزیر خارجه فرانسه به ریاض

وزیر امور خارجه فرانسه برای گفتگو پیرامون روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این کشور با عربستان سعودی و نیز بررسی تحولات اخیر لبنان، به ریاض می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه برای گفتگو پیرامون روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این کشور با عربستان سعودی و نیز بررسی تحولات اخیر لبنان، به ریاض می رود.

طبق برنامه ای از پیش تعیین شده، وزیر خارجه فرانسه پس از مراسم استقبال توسط ملک سلمان، با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، شاهزاده «بدر بن فرحان» و «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است که سفر این دیپلمات بلندپایه فرانسه به ریاض در چارچوب گفتگوهای سیاسی نزدیک و دوجانبه میان دو کشور انجام می شود.

در این گفتگوها، فرصتها برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی به عنوان بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ و برنامه تحول ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که عربستان سعودی بزرگترین شریک تجاری فرانسه در منطقه خاورمیانه بشمار می رود. در سال ۲۰۱۵، میزان صادرات فرانسه به پادشاهی عربستان با ۶ درصد افزایش به بیش از ۳ میلیارد یورو رسید؛ در حالی که میزان واردات این کشور از عربستان بالغ بر ۵ میلیارد یورو بود.

در حال حاضر بیش از ۸۰ شرکت فرانسوی در عربستان سعودی فعالیت می کنند و حدود ۲۸ هزار کارمند از جمله ۱۰ هزار سعودی در این شرکتها اشتغال دارند.

لازم به ذکر است که این دیدار لودریان از عربستان سعودی ۶ روز پس از سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به این کشور و دیدار وی با ولیعهد سعودی صورت می گیرد.

کد خبر 4145154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha