۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲

ربیعی اعلام کرد:

برنامه‌های وزارت رفاه برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

برنامه‌های وزارت رفاه برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام سفر به کرمانشاه، برنامه‌های این وزارتخانه را برای زلزله‌زدگان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی شورایعالی رفاه که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اعلام این که فردا به استان کرمانشاه می روم، گفت: پیش، حین و بعد از بحران ها هر یک از دستگاه ها مسئولیت های خاص خودشان را دارند و بخشی مسئولیت ما در زمان بعد از بحران است.

وی با بیان اینکه ما دو مسئولیت عمده برای خودمان در کرمانشاه قائل هستیم،  افزود: یکی بحث مددکاری روانی است، برای سالمندان و کودکانی که تنها ماندند و خانواده هایی که آسیب روحی دیدند؛ در این خصوص بیش از ۱۰۰ گروه برای مشاوره های روانی اعزام شدند که اینها به کار خود ادامه خواهند داد و مراکزی را  نیز در این خصوص ایجاد خواهیم کرد.

ساخت خانه هایی برای افراد تنها مانده

 ربیعی افزود: همراه با ساخت و ساز خانه ها در کرمانشاه، ساخت خانه هایی برای افراد تنها مانده را دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: توانبخشی و همچنین حمایت از سالمندان و کودکانی که در زلزله  تنها شدند بخشی از کار ما در بعد از حادثه خواهد بود.

احیای صنایع در دستور کار است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اشتغال و تولید در مناطق حادثه دیده گفت:  این موضوع در دولت هم مطرح شده است، وزارت صنعت، معدن و تجارت صنایع و تولید هایی که در آنجا لطمه خورده اند را لیست کرده و آنها را در اولویت تسهیلات قرار داده  و احیای آنها در دستور کار خواهد بود.

برقراری بیمه بیکاری کارگرانی که بیمه پرداخت کرده اند

 ربیعی تصریح کرد: تا زمان احیا صنایع و کارگاه ها و تولیدی ها به تامین اجتماعی گفته ام بیمه بیکاری افرادی که در کارگاه ها شاغل بودند و سابقه بیمه  پردازی داشتند کامل پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه سهم استان کرمانشاه از توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کشور نیز حدود ۴.۲ درصد بود تاکید کرد: با مشورت با رییس جمهور از اختیار کمیسیون عالی اشتغال برای جابه‌جایی ۳۰ درصد از منابع توسعه اشتغال در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و روستاها استفاده می‌کنیم.  بر این اساس سهم توسعه اشتغال در کرمانشاه در بخش روستایی که ۴.۲ درصد بود  افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 4150836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha