۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷

امام جمعه بوشهر:

بوشهر از دیرباز شهید پرور بوده است/ شهید حججی منتظر شهادت بود

بوشهر از دیرباز شهید پرور بوده است/ شهید حججی منتظر شهادت بود

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر از دیرباز شهید پرور بوده و میزبان خوبی برای رزمندگان و خانواده شهدا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم که با حضور خانواده شهید محسن حججی و شهید محمد احمدی جوان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد استان بوشهر را استانی شهید پرور عنوان کرد و گفت: استان بوشهر از دیرباز شهید پرور بوده و میزبان خوبی برای رزمندگان و خانواده شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خداوند دو نهی را برای دیگران در قبال شهدا فرموده است اظهار داشت: در قرآن کریم خداوند فرموده است که به هیچ صورتی نباید کسی بپندارد که شهدا با شهادتشان تمام می شوند بلکه زمندگی شهید با شهادتش شروع خواهد شد.

وی افزود: دوم اینکه هیچ کسی نباید به زبان بیاورد که شهید با شهادتش به پایان مسیر رسیده است؛ در حال حاضر هم می بینید در این فضای نورانی و در هفته گرامیداشت بسیج چگونه مردم به استقبال خانواده شهید آمده اند و این نشان می دهد شهدا زنده اند و اینچنین تاثیرگذارند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه امام حسین(ع) با شهادتش زندگی‌اش آغاز شد و تا ظهور حضرت مهدی(عج) راه و نام او ادامه خواهد داشت تصریح کرد: نظام نوین جهان آینده به نام حسین(ع) رقم خواهد خورد و این شهدا گل های شکوفا شده‌ای از شجره طیبه امام حسین(ع) هستند.

امام جمعه بوشهرادامه داد: امام حسین(ع) ریشه در عرش دارد و شاخ و برگ آن تمام جهان را خواهد گرفت و این شهدا نیز میوه های بهشتی درخت آسمانی اباعبدالله الحسین(ع) هستند و همانطور که نام امام حسین(ع) ماندگار شد نام این شهدا هم مانا و ماندگار است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان به ویژگی‌های شهید حججی اشاره کرد و ابراز داشت: شهید حججی از آن جهت که بخشی از دوران خدمت خود را در بوشهر گذرانده با این استان انس داشته است و منتظرالشهاده بودن و صاحب الشهاده بودن از ویژگی های بارز این شهید مدافع حرم است.

وی ادامه داد: شهید محسن حججی در مسیر دفاع از حرم فرزندان رسول خدا شهید شد و اگر امثال شهید حججی ها در حیات امام حسین(ع) بودند قطعاً در کنار امام حسین(ع) و در رکاب ایشان قرار داشتند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: در زمانی که تمام جهان استکبار و مزدوران جهان یک دست با تمام توان وبا اعتبارات و تکنولوژی بروز بر علیه اسلام و انقلاب سخت ترین فشارها و تهاجم کردند و با ایجاد گروه های تکفیری و ارتکاب جنایات بحران هایی را به وجود آوردند و شهید حججی در اوج این بحران شهید شد.

امام جمعه بوشهر گفت: آتش داعش وجود مبارک شهید حججی را سوزاند اما این آتش برای این شهید نور شد و برای داعش به بلا؛ الان نیز مشاهده می کنیم به فرماندهی سردار سلیمانی داعش این شجره خبیثه پایان پذیرفت.

کد خبر 4152743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha