۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸

دبیر بیستمین جشنواره قصه گویی:

کانون پرورش فکری پرچمدار قصه گویی کتابخانه ای در ایران است

کانون پرورش فکری پرچمدار قصه گویی کتابخانه ای در ایران است

دبیر بیستمین جشنواره قصه گویی، قصه را قالب مهمی برای انتقال مفاهیم ارزشی دانست و افزود: کانون پرورش فکری پرچمدار قصه گویی کتابخانه ای در ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره قصه گویی که امروز ۵ بهمن ماه در کنون پرورش فکری برگزار شد رضا قمرزاده گفت: کانون پرورش فکری ۲۰ سال است که جشنواره قصه گویی برگزار می کند و از این هنر متعالی جهت تربیت کودکان در هزار مرکز بهره می برد.

دبیر بیستمین جشنواره قصه گویی در ادامه گفت: حالا کانون پرورش فکری به راحتی می تواند خود را پرچمدار قصه گویی کتابخانه ای در ایران بداند. تا آنجا که مربیان ۳۱ استان به قصه گویی می پردازند، بهترین ها انتخاب می شوند و به مرحله پایانی جشنواره قصه گویی می رسند ضمن اینکه کتابخوانی و قصه گویی از فعالیت های عمده کانون پرورش فکری در طول سال است.

قمرزاده قصه را قالب مهمی برای انتقال هویت دینی دانست و افزود: انسان ها در قالب قصه گویی هویت های دینی و ارزش های معرفتی خود را به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان منتقل می کنند و آموزش می دهند، قصه گوها از جادوی کلمات آگاه اند و کانون پرورش فکری زمینه را برای انتقال مفاهیم دینی و تربیتی به کودکان و نوجوانان از طریق قصه فراهم می کند.

دبیر بیستمین جشنواره قصه گویی به چگونگی شکل گرفتن این دوره اشاره و بیان کرد: تیر ماه ۱۳۹۶ زنگ جشنواره بیستم به صدا درآمد و قصه گویان کانون پرورش فکری از ۳۱ استان به رقابت با هم پرداختند، در بخش غیرکانونی ها هم پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با هم رقابت کردند. در مجموع ۱۸۴ قصه گو که شرایط بهتری داشتند در مرحله پایانی قصه گفتند  و از این میان ۴۶ نفر به مرحله نهایی رسیدند.

قمرزاده در ادامه بیان کرد: ۳ هزار و ۱۷۴ نوجوان کانونی هم با یکدیگر رقابت کردند و علاوه بر آن ۸۰ قصه گو از ۴۳ کشور در جشنواره شرکت کردند که قصه گویان ۸ کشور انتخاب شدند و به ایران آمدند، همچنین ۱۸۲ چکیده مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال و از این میان ۶۹ مقاله  انتخاب شدند که سه عنوان از این مقاله ها به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان تهران همچنین از حضور قصه گویان و داستان نویسان رضوی در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: ۷۵ داستان و ۲۵۵ قصه گوی رضوی در این دوره از جشنواره شرکت کردند که سه داستان و ۵ قصه گو به مرحله پایانی راه یافتند.

کد خبر 4209852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha