۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳

مدیرعامل موسسه خیریه یاوری فرهنگی خبر داد؛

توزیع یک میلیون و۸۰۰هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان

توزیع یک میلیون و۸۰۰هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان

مدیرعامل موسسه خیریه یاوری فرهنگی از توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان دبستانی نیازمند در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درمان در مراسم تقدیر از خیرین مدرسه ساز با اشاره به سه دهه فعالیت موسسه یاوری فرهنگی و اجرای ۹۰۰ پروژه مدرسه سازی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، ادامه داد: سال گذشته با کمک خیرین ۱۴ هزار متر مربع در قالب ۱۷۰ کلاس درس از سوی این انجمن به فضاهای آموزشی کشور اضافه شد. در ۱۶ استان کشور در حوزه مدرسه سازی فعال هستیم. 

همچنین در سال جاری در قالب طرح امید آینده یک میلیون و ۸۰۰ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان دبستانی توزیع شد. ما در کشور ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که از این تعداد ۷ میلیون کودک در دبستان‌های کشور تحصیل می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب در طرح امید آینده از هر ۴ دانش‌آموز دبستانی سراسر کشور یک دانش‌آموز یک بسته کامل لوازم‌التحریر دریافت کرده است.

به گفته مدیرعامل موسسه یاوری این بسته‌های لوازم‌تحریر که صد درصد ایرانی هستند، با مشارکت وزارت آموزش‌ و پرورش و خیریه یاوری و با تأمین هزینه از سوی یک نهاد انتفاعی در بین دانش آموزان نیازمند سراسر کشور توزیع‌ شده‌اند.

امروز ۲ نشان به خیران ویژه ما ارائه  شد. یکی از این نشان ها به نسرین رحیمی ارائه شد. ایشان نخستین فردی هستند که پس از وقوع زلزله در کرمانشاه اقدام به اهدای ۲ مدرسه ۲ کلاسه به روستاهای زلزله زده کرد. بعد از این اقدام تا امروز در قالب این کمپین ۳۱ باب مدرسه به استان کرمانشاه ارسال شده که جایگزین مدرسه های تخریب شده است. همچنین تا حدود ۲ سال دیگر مدارس ساخته می شود و مدارس پیش ساخته به مناطق روستایی ارسال می شود. همچنین از یک نهاد دیگر که هزینه های اجرای طرح امید آینده را برعهده گرفت. این پروژه از لحاظ گستره در سالهای اخیر در کشور ما بی نظیر بوده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار لوازم التحریر در ۳۱ استان کشور توزیع شده است. این عملکرد می تواند الگوی دیگر نهادها و موسسات تجاری دیگر باشد تا مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

همچنین محمدعلی بهزادان از مدیران اجرای طرح امید آینده پس از دریافت تندیس قدردانی از موسسه خیریه یاوری فرهنگی گفت: امسال توانستیم در این طرح در یک سال ۸ مدرسه را ساخته و به بهره‌برداری برسانیم. البته این ازنظر ما این پایان طرح نبوده و بلکه آغاز یک راه است که در ادامه آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر توزیع شد و تصمیم گرفته شد که روند مدرسه سازی در سال آینده با گستردگی بیشتری ادامه پیدا کند.

کد خبر 4229253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha