۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱:۴۸

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

مناطق صعب‌العبور دشتستان در اولویت دریافت خدمات سلامت هستند

مناطق صعب‌العبور دشتستان در اولویت دریافت خدمات سلامت هستند

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در سال جاری مناطق صعب‌العبور دشتستان در اولویت دریافت خدمات سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویش‌دوست عصر دوشنبه در همایش سفیران سلامت دانش آموزی دشتستان اظهار داشت: طرح سفیران سلامت از جمله طرح های ارزشمند و تاثیر گذار در حوزه سلامت است که اجرای آن در مدارس و آموزشگاه‌ها برکات فراوانی داشته است که جا دارد از مدیران مدارس، دانش آموزان عزیز و مسئولان آموزش و پرورش قدردانی کنم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: شبکه بهداشت و درمان دشتستان با افتخار در کنار مجموعه آموزش و پرورش برای تداوم هر چه بیشتر و باکیفیت تر طرح سفیران سلامت است.

درمان دندان دانش آموزان مدارس ابتدایی

وی ابراز داشت: در قالب این طرح خدماتی نظیر معاینه و درمان دندان دانش آموزان مدارس ابتدایی انجام شد و تلاش کرده ایم خدمات دندانپزشکی برای این رده سنی بصورت رایگان انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت: شعار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۸، پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا است و این شعار پیامهای فراوانی برای آحاد جامعه دارد یعنی همه در قبال سلامت افراد مسئولیت داریم.

خویش‌دوست افزود: نباید کسانی که از لحاظ مالی مشکل دارند درمان نشوند و از خدمات حوزه سلامت برخوردار نباشند و باید همه ما تلاش کنیم اقشار کم درآمد و تحت پوشش نهادهای حمایتی و در یک کلام، تک تک افراد جامعه از خدمات حوزه سلامت بهره‌مند شوند و وظیفه ما شناسایی افرادی است که تمکن مالی ندارند و ناشناخته مانده اند و از بیماری رنج می برند.

وی تصریح کرد: اولویت خدمت رسانی در سال ۹۷ را مراکز صعب العبور شهرستان تعیین کرده‌ایم و انشاالله به وعده‌هایی که در موضوع ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان به مناطق ارم و بوشکان داده‌ایم عمل خواهیم کرد.

گسترش آموزش و پیشگیری

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، طرح تحول نظام سلامت را از اقدامات موثر و ارزشمند دولت تدبیر و امید برشمرد و ابراز داشت: با اجرای این طرح ارزشمند علاوه بر کاهش هزینه های درمانی مردم، در زمینه آموزش و پیشگیری از بیماری نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

خویش دوست بیان داشت: آموزش و پیشگیری، دو رکن اساسی و تاثیرگذار در سلامت جامعه هستند و باید در راستای تحقق این دو رکن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم در زمینه های مختلف بهداتی و درمانی آموزش های لازم راببیند و راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها به آنها معرفی شود، جامعه سالم و بانشاطی خواهیم داشت.
 

کد خبر 4279330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha