۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱

سخنگوی شورای شهر تهران؛

برگزاری نمایشگاه کتاب باید در شان مردم باشد

برگزاری نمایشگاه کتاب باید در شان مردم باشد

سخنگوی شورای شهر تهران، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با توجه به ابعاد بین‌المللی آن باید متناسب با شأن همه شهروندان و در شان جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اعطا در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که روز یکشنبه برگزار شد، در تذکر پیش از دستور با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی است،‌ اظهار کرد: باید برگزاری این نمایشگاه متناسب با شأن افراد و جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی ادامه داد: امسال برخلاف مصوبات شورای اسلامی شهر و تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران که تا سال ۱۴۰۰ نیز معتبر است؛ نمایشگاه کتاب به‌جای مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در مصلی بزرگ حضرت امام(ره) برگزار شد که با وجود همه تمهیدات ترافیکی که شهرداری و پلیس راهور در نظر گرفته بود؛ باز هم موجب بروز ترافیک و قفل شدن خیابان‌های اطراف مصلی شد و این ترافیک به بزرگ‌راه‌های منتهی به محل برگزاری نمایشگاه هم کشیده شد.

اعطا افزود: از طرفی فضای اختصاص‌یافته به نمایشگاه در مصلی، پاسخگوی خیل عظیم بازدیدکنندگان نبود و بخشی از فضای برگزاری نمایشگاه که محل استقرار ناشران لاتین و عربی بود کارگاه ساختمانی بوده و مصالح ساختمانی به‌وفور به چشم می‌خورد و مراجعه‌کنندگان از حداقل امکانات رفاهی مانند فضایی برای استراحت برخوردار نبودند.

وی ضمن تشکر از ریاست شورای اسلامی شهر تهران که در گفتگو با رسانه‌ها به برگزاری نمایشگاه در سطح شهر واکنش نشان داد، اظهار داشت: از مجموعه معاونت و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور نیز تشکر می کنیم  که نهایت همکاری را در این ایام داشتند.

سخنگوی شورا گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران هر چه زودتر با توسعه و گسترش امکانات و تکمیل زیرساخت‌های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، در تعامل با وزارتخانه‌های ذی‌ربط، زمینه برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب را در مجموعه شهر آفتاب فراهم کند. همچنین از وزارت صنعت، معدن و تجارت و پلیس راهور نیز انتظار داریم از صدور مجوز و برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در داخل شهر تهران که موجب سلب آسایش شهروندان و ایجاد ترافیک می‌شود، اجتناب نمایند.

کد خبر 4295390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha