۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۵

رییس شورای سیاست گذاری جشنواره لباس اقوام:

نمایشگاه لباس اقوام در استان البرز به صورت دائمی برگزار شود

نمایشگاه لباس اقوام در استان البرز به صورت دائمی برگزار شود

کرج - رییس شورای سیاست گذاری جشنواره لباس اقوام گفت: با توجه به اینکه در استان البرز اقوام زیادی زندگی می کنند، پیشنهاد می کنم این استان میزبان دایمی جشنواره لباس اقوام باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مجابی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه لباس اقوام در کرج، با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه لباس اقوام، حرکت ارزشمندی است و اینکه ایده مطرح شده در این زمینه به مرحله اجرا در آمده است بسیار خوب است چرا که ایده تا وقتی اجرا نشود ابتر باقی می ماند؛ عنوان کرد: قطعا این اولین نمایشگاه نیست و در سال های آینده رو به بهبود و تکامل خواهد رفت و اگر نمایشگاه به صورت دایمی برگزار شود، استان البرز به عنوان ایران کوچک نمادی برای ارایه لباس های محلی اقوام در کشور می شود.

مشاور رییس سازمان محیط زیست کشور در تشریح اهداف برپایی نمایشگاه لباس اقوام و حمایت از تولیدات ایرانی، به نام سال با عنوان سال حمایت از تولید ملی اشاره کرد و افزود: ما در اقتصاد مقاومتی باید به مسایل مختلفی توجه کنیم که درون زا بودن و برون نگر بودن از جمله این مسایل به شمار می رود. بر همین اساس حرکتی که در معاونت زنان و خانواده شکل گرفت بر این مبنا بود که با استفاده از شعار سال و توجه به اقتصاد مقاومتی از تنوع لباس های اقوام ایرانی در پوشش مردم استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه لباس اقوام در خیلی از موارد این قابلیت را ندارد که در محل کار مورد استفاده قرار گیرد، باید تغییراتی در آن ایجاد می شد، بر همین اساس بروز کردن طرح لباس اقوام توسط طراحان ایرانی مد نظر قرار گرفت و مقرر شد لباس های اقوام به بصورت به روز شده در نمایشگاه قابل ارایه باشد.

وی در خصوص انتخاب محل برگزاری نمایشگاه لباس اقوام، گفت: استان البرز بخاطر شهرتش که به نام ایران کوچک معروف بوده و کثرت اقوام در آن زیاد است، یکی از بهترین محل ها برای برگزاری نمایشگاه لباس اقوام به شمار می رود.

مجابی گفت: از دیگر دلایلی که این استان به عنوان میزبان جشنواره لباس اقوام انتخاب شد، پویایی و علاقمندی استانداری البرز به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است و اطمینان دارم استان البرز در این زمینه می تواند به عنوان یک پایلوت خوب در کشور تبدیل شود.

کد خبر 4346497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha