۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰

دبیر کمییسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام کرد؛

افزایش درخواست‌ها و کاهش پاسخ‌ها در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

افزایش درخواست‌ها و کاهش پاسخ‌ها در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزد به اطلاعات از رشد ۱۵ درصدی درخواست‌ها همزمان با کاهش ۷ درصدی پاسخ‌ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد، حسین انتظامی با اشاره به رشد تعداد دستگاه‌های متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: در حال حاضر ۴۴۰ دستگاه مشمول قانون به سامانه متصل شده‌اند که نسبت به یکماه گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات افزود: انتظار داریم تمامی دستگاه‌های مشمول قانون در اسرع وقت به این سامانه بپیوندند زیرا پس از گذشت یکسال از آغاز به کار رسمی این سامانه، بهانه‌ای پذیرفته نیست.

انتظامی گفت: نسبت به ابتدای مردادماه، درخواست‌های مردم برای اطلاعات ۱۴ درصد رشد داشته است همچنین پاسخ دستگاه‌ها ۱۷ درصد و ثبت نام کنندگان ۱۲ درصد افزایش داشته‌اند.

 وی اظهار کرد: در همین مدت متاسفانه پاسخگویی ۷ درصد و میانگین زمان پاسخگویی ۲ درصد کاهش داشته است.

 انتظامی درباره شکایت‌های مردم نسبت به پاسخ‌ها گفت: دستگاه‌ها مکلفند پاسخ مناسب به درخواست هر شهروند بدهند ولی در صورتی که پاسخ‌ها ناکافی باشد مردم می‌توانند شکایت خود را در سامانه ثبت کنند تا کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیدگی کند.

کد خبر 4386322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha