۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳

کارگردان فیلم‌های پویانمایی مطرح کرد:

ساخت «آخرین داستان» بر تکیه بر زندگی اسطوره‌های ایرانی

ساخت «آخرین داستان» بر تکیه بر زندگی اسطوره‌های ایرانی

اصفهان –کارگردان پویانمایی «آخرین داستان» گفت: این انیمیشن بلند سینمایی با برداشتی آزاد از داستان ضحاک در شاهنامه فردوسی ساخته شده و اسطوه‌های فرهنگی را در این فیلم مورد توجه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین روز از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان فیلم «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر که در بخش مسابقه پویانمایی جشنواره حضور دارد، برای اصحاب رسانه اکران و سپس نشست رسانه ای فیلم در سالن چهارسوق پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان برگزار شد.

ماجراهای فیلم «آخرین داستان» برداشتی آزاد از داستان ضحاک در شاهنامه فردوسی است.

در بخشی از داستان این انیمیشن سینمایی آمده است: در دورانی که سایه «اهریمن» بر سرزمین‌ها سیطره یافته، «جمشید کی» با سپاهی متشکل از متحدانش و با تکیه بر فرّ خود در مقابل سپاهیان اهریمن صف آرایی می‌کند، به خواست «یزدان» جمشید بر اهریمنیان ظفر می‌یابد. جمشید بر تخت تکیه زده و مغرور از ظفر، خود را دارای فراست ایزدی می‌داند. وی متحدان را برای اشغال سرزمین‌های دیگر و شکار اهریمن فرا می‌خواند اما یزدان از وی روی برگردانده و فرّ و فراست جمشید را از وی می‌ستاند و در ادامه ماجراهایی رخ می‌دهد.

کارگردان فیلم «آخرین داستان» در نشست با اصحاب رسانه درباره فیلم خود اظهار داشت: این پویانمایی بلند سینمایی با توجه به داستان ضحاک در شاهنامه فردوسی ساخته شده است و داشته‌ها و اسطوه‌های فرهنگی را در آن مورد توجه قرار  داده‌ایم.

اشکان رهگذر با بیان اینکه ساخت این انیمیشن از سال ۸۹ آغاز شده است، ابراز داشت: آخرین داستان خردادماه امسال برای نخستین بار در بخش غیر رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی (از جشنواره‌های مهم انیمیشن دنیا) نیز به نمایش درآمد.

وی تاکید کرد: «آخرین داستان» با توجه به داستان خود برای افراد بیش از ۱۳ سال مناسب است و انیمیشنی ویژه نوجوانان است که البته بزرگسالان نیز می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

این کارگردان پویانمایی با بیان اینکه آخرین داستان به عنوان شش انیمیشن برتر دنیا در این جشنواره معرفی شده است، ابراز داشت: این انیمیشن همچنین در فستیوال کن جزو چهار انیمیشن برتر دنیا معرفی شده است.

«آخرین داستان» انیمیشنی پرستاره است

وی با بیان اینکه این انیمیشن با توجه به صداپیشگان پرستاره است، ابراز داشت: پرویز پرستویی با اجرای صداپیشگی برای شخصیت تهمورث و ارشیا، لیلا حاتمی، شهرزاد، حامد بهداد ضحاک، اکبر زنجانپور با کاوه، اشکان خطیبی آفریدون، باران کوثری ماندانا، حسن پورشیرازی، جمشید و مرداس، شقایق فراهانی فرانک، ملیکا شریفی نیا با اجرای صدای مادرِ ارمایل و گرمایل، بانیپال شومون برای روزبه؛ فرخ نعمتی برای شهراسب، بیتا فرهی اهریمن، مجید مظفری بارمان و زهیر یاری با صداپیشگی آبتین در این انیمیشن حضور دارند.

صدای شهرام ناظری در آخرین داستان

وی تاکید کرد: انیمیشن آخرین داستان با صدای استاد شهرام ناظری به عنوان خواننده در این پویانمایی به پایان می‌رسد.

کد خبر 4392046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha