۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹

توسط نشر نگاه صورت گرفت؛

چاپ یک کتاب پژوهشی درباره زندگی و آثار «جیمز جویس»

چاپ یک کتاب پژوهشی درباره زندگی و آثار «جیمز جویس»

ترجمه کتاب «جیمز جویس» نوشته دیوید پریچارد درباره زندگی و آثار این نویسنده ایرلندی توسط نشر نگاه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «جیمز جویس» نوشته دیوید پریچارد به تازگی با ترجمه و تحقیق هوشنگ فراهانی توسط انتشارات نگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

جیمز جویس از جمله نویسندگان مدرن ادبیات جهان است که به عنوان یکی از نویسندگان و شاعران مبتکر قرن بیستم شناخته می‌شود. این نویسنده در ساختار رمان‌نویسی تحول بزرگی ایجاد کرد و شخصیت‌های آثارش، با نگاهی عمیق و پردازش درون‌کاوانه نوشته شدند.

جویس متولد سال ۱۸۸۲ و درگذشته به سال ۱۹۴۱؛ و سبک خارج از محدودیت زبانی‌اش در رمان‌نویسی مورد توجه است. در مطالعه تاریخ ادبیات جهان، نمی‌توان تاثیری که جویس بر ادبیات قرن بیستم گذاشت، نادیده گرفت.

کتاب «جیمز جویس» یک کتاب پژوهشی درباره این نویسنده است.

به غیر از یادداشتی که مترجم ابتدای کتاب نوشته، این اثر ۱۰ فصل اصلی دارد که پس از آن‌ها هم سال‌شمار زندگی جیمز جویس درج شده است. پس از این سال‌شمار هم «زندگی جیمز جویس به روایت تصویر» قرار دارد. در مجموع در این کتاب ۳۲ عکس سیاه و سفید از جویس به چاپ رسیده است.

عناوین فصول ده‌گانه این کتاب به این ترتیب است: سالهای‌ کودکی، دانشگاه و اشتیاق ادبی، عشق و فقر، تری است...، اولین و تنها عشق من ایرلند، زوریخ، پاریس و انتشار آثار، زندگی در تجمل، مردی رنج‌دیده، سال‌های پایانی.

این کتاب با ۲۹۶ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4418391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha