۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰

فرجی در گفتگو با مهر:

کاراته مسیر خود را پیدا کرده است/ برای رفتن تابع قانون هستم

کاراته مسیر خود را پیدا کرده است/ برای رفتن تابع قانون هستم

رئیس فدراسیون کاراته گفت: کسب چهار مدال در بازیهای المپیک جوانان بیانگر آن است که برنامه هدفمند فدراسیون جواب داده و کاراته روی ریل موفقیت حرکت می‌کند.

محمد صادق فرجی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: کاراته اولین حضور خود را در بازیهای المپیک را تجربه کرد و در این بین نفرات اعزامی ما نتایج بسیار خوبی کسب کردند که جا دارد به اعضای تیم و کادر فنی آنها و همچنین همکارانم در فدراسیون، مربیان سازنده این قهرمانان تبریک و خسته نباشید بگویم.

وی ادامه داد: خیلی از کشورهای صاحب نام در کاراته برای حضور در المپیک جوانان حتی موفق به کسب سهمیه نشده بودن ولی ما با یک کار گروهی که نزدیک به ۱۰ ماه قبل با برگزاری رقابتهای انتخابی آغاز و با حضور در  اردوهای آماده سازی،  رقابتهای قهرمانی آسیا، تورنمنت های بلغارستان و کرواسی ادامه یافت موفق به کسب نتیجه ای شایسته نام پرآوازه ایران اسلامی شدیم. 

رئیس فدراسیون کاراته با تقدیر از بهنام و خوش قدم مربیان کاربلد و باتجربه این تیم افزود: کار سخت و شبانه روزی را در دستور کار داشتیم که با مدد این مربیان دلسوز و توانمند به سرانجام رسید و فدراسیون نیز تمام تلاش خود را داشت که شرایط خوبی را برای این جوانان فراهم کند. البته باید از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز تشکر کنیم که حمایت مادی و معنوی خوبی را از برنامه های ما داشتند.  

فرجی ادامه داد: نوید محمدی طلای بسیار ارزشمندی را کسب کرد. وی نه تنها در کاراته ایران با کسب اولین طلای المپیکی تاریخ شد، بلکه باعث شد تا کاروان ورزشی کشورمان با یک پله صعود جایگاه هفتم جدول رده بندی را به خود اختصاص دهد و ۱۷ پله صعود نسبت به رقابتهای نانجینگ ۲۰۱۴ داشته باشد. 

وی افزود: این نتیجه کار ما را دو چندان سخت کرده و وطیفه سنگین تری داریم تا با قدرت بیشتر برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تلاش کنیم. از مدتها پیش گفته بودیم که می توانیم ضلع پنجم مدال آوری ورزش ایران در المپیک ها باشیم و این نتیجه به خوبی این ادعای ما را ثابت کرد. البته دغدغه اصلی ما اکنون شرایط مالی است. چرا که تا پایان سال ۲۰۱۸ چهار رویداد پراهمیت را پیش رو داریم که برای کسب سهمیه باید با آمادگی بالا در آن شرکت کنیم و امیدوارم همانند گذشته مورد حمایت وزارت ورزش باشیم. 

رئیس فدراسیون کاراته به حضور در مسابقات قهرمانی جهان هم اشاره کرد و گفت: اردوهای آماده سازی به خوبی و منظم در حال برگزاری است. هدف ما موفقیت در این مسابقات است که البته باید عنوان کنم کار بسیار سختی پیش رو داریم. رقابتهای اسپانیا با ادوار گذشته مسابقات قهرمانی  جهان  متفاوت است. چرا که یکی از مهمترین میدانهای کسب سهمیه المپیک است و ظریب امتیاز۱۲ باعث شده که همه کشورها با تمام توان خود در این مسابقات حضور داشته باشند. 

فرجی در خصوص بازنشستگی و قانون مربوطه گفت: با توجه به اینکه بنده بازنشستگی زودتر از موعود داشتم و با توجه به ایثارگر بودنم طبق قانون می توانم در خواست اعاده به کار بدهم و این موضوع را ازطریق وزارت ورزش پیگیری هستم و منتظر پاسخ سازمان امور استخدامی هستم. البته باید ذکر کنم که من تابع قانون هستم اگر با درخواستم موافقت شد که همچنان در خدمت جامعه کاراته خواهم بودو اگر هم نشد ضمن تمکین از قانون هرکجا باشم دلم برای موفقیت کاراته خواهد تپید و هر کمکی لازم باشد دریغ نمی کنم.

وی در پایان گفت: کاراته مسیر خوبی را طی می کند و به لطف حمایت و همدلی خانواده بزرگ کاراته موفقیت بزرگی طی دو سال اخیر کسب کرده و به نوعی راه خود را به خوبی طی می کند و به امید خدا این وفاق به کسب هر هشت سهمیه المپیک ۲۰۲۰ و موفقیتی تاریخی در این رویداد بزرگ ورزشی خواهد انجامید.  

کد خبر 4435290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha