۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷

جایزه «زنانی با گوشواره‌های باروتی» از جشنواره سینمایی پاریس

جایزه «زنانی با گوشواره‌های باروتی» از جشنواره سینمایی پاریس

فیلم مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، برنده جایزه اصلی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی Signes de Nuit پاریس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در بیانیه هیات داوران جشنواره بین‌المللی Signes de Nuit (نشانه‌های شب) پاریس درباره مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند آمده است: «فیلم زنانی با گوشواره‌های باروتی یک گواهی مستقیم و شگرف است که به بخش‌های مختلف جنگ اجازه صحبت کردن می‌دهد. رضا فرهمند با دوربین شجاعش که به سوژه‌ها خیلی نزدیک است، ما را به مشاهده‌ تنش‌های شدید خط مقدم و رنج مردم می‌برد و موفق به گرفتن تصاویر و سخنانی می‌شود که ابهام در گفتمان حامیان داعش را به نمایش می‌گذارد.»

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۷۰ دقیقه‌ای آمده است: «نور» ژورنالیست جنگ است و با همه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد، مصرانه مبارزه می‌کند.

مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» پس از موفقیت در جشنواره‌های سینماحقیقت و فجر، در اولین حضور بین‌المللی خود، در میان هفت فیلم مستند شاخص هفته منتقدان جشنواره لوکارنو سوییس حضور داشت.

این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در «شصت و یکمین فستیوال بین‌المللی فیلم «لایپزیگ» روی پرده می‌رود. این جشنواره از ۷ تا ۱۳ آبان ۹۷ در شهر لایپزیگ آلمان برگزار می‌شود.

کد خبر 4440282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha