۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تأکید کرد:

حفظ روستاها به عنوان سکونتگاه‌های مولد و نقش‌آفرین در امر تولید

حفظ روستاها به عنوان سکونتگاه‌های مولد و نقش‌آفرین در امر تولید

گرگان- رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: حفظ روستاها به عنوان سکونتگاه‌های مولد و نقش‌آفرین در امر تولید و اقتصاد، مهم‌ترین اولویت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد، ظهر پنجشنبه در نشست با دهیاران استان گلستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای شهرها بدون توجه به توسعه روستاها امکانپذیر نیست.

وی افزود: سیاست‌های گذشته موجب خالی شدن برخی از روستاها شده اما کلان شهرها از نظر جمعیتی در حال انفجار هستند.

جمالی نژاد ادامه داد: اگر روستاها توانمند، فعال، پویا و پرتحرک نشوند، آسیب های زیادی متوجه کشور خواهد بود.

وی با بیان این که با توجه به سیاست های غلط گذشته اکنون کلان شهرها مملو از جمعیت شده اند، بر توزیع متوازن و عادلانه امکانات در شهرها و روستاها تأکید کرد.

جمالی نژاد گفت: اگر همین روال را در پی بگیریم و به توسعه روستاها و حتی شهرهای میانی توجه نکنیم، در آینده با روستاهایی خالی از سکنه مواجه می‌شویم.

وی گفت: حفظ روستاها به عنوان سکونتگاه‌های مولد و نقش‌آفرین در امر تولید و اقتصاد، مهم‌ترین اولویت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: افراد صاحب‌نظر می‌توانند در تدوین دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که موضوعاتی توسعه روستاها را دنبال می کنند، نقش داشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر ظرفیت روستاها فعال و شکوفا شود، ماندگاری جمعیت در این مناطق بیشتر خواهد شد و در عین حال مهاجرت معکوس هم رخ می‌دهد.

همچنین معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از تدوین لایحه دهیاری‌ها در دولت خبر داد. 

جمالی‌نژاد درباره موازی‌کاری در شرح وظایف دهیاری‌ها با برخی دستگاه‌ها مانند بنیاد مسکن گفت: برای رفع این مسائل و دغدغه‌ها پیش‌نویس تفاهمنامه با بنیاد مسکن آماده شده است.

کد خبر 4447200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha