۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۴۴

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۱۵ تیم سیار برای پیشگیری از اعتیاد در استان قزوین راه اندازی شد

۱۵ تیم سیار برای پیشگیری از اعتیاد در استان قزوین راه اندازی شد

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۵ تیم سیار در قزوین فعال شده و ۶۶۳۸ نفر در آن خدمات گرفته و در مراکز کاهش آسیب ها نیز ۷۴۶۲ مورد مراجعه با ۱۸۸ هزار و ۱۳۸ نفر خدمات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وارثی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در استانداری برگزار شد با ارائه گزارشی از مرکز پیشگیری از اعتیاد اظهارداشت: ۴ فعالیت در قالب درمان و پیشگیری انجام می شود و مراکز اقامتی تحت نظارت و مرکز اجتماع مدار توسعه یافته است.

وارثی بیان کرد: با اجرای ۷۳ طرح محیطی با همکاری ۲۳ دستگاه اجریای برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدام کرده ایم و با تشکیل شش جلسه کمیته پیشگیری شامل شش جلسه با ۲۶ مصوبه توانسته ایم ۲۰ مصوبه را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: آموزش سبک مهارتهای زندگی، فرزند پروری برای ۷۳ هزار نفر، آموش در محیط های آموزشی، دانشگاهی و مهد کودک برای ۲۷ هزار نفر، آموزش برای ۴ هزار نفر در محیط های کارگری، صنعتی و نظامی، دوره های آموزشی در محلات برای ۱۰ هزار نفر در شهرها و روستاها، تهیه ۴۵ هزار بسته آموزشی و نیز تدارک فعالیت ورزشی برای آگاه سازی از اقدامات انجام شده است.

آموزش ۳۷۰ نیروی متخصص

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه گفت: آموزش ویژه برای۳۷۰ نفر از نیروهای متخصص، برگزاری ۱۸۰۰ کارگاه آموزشی با حضور بیش از۲۰ هزار نفر، برپایی ۱۴ همایش پیشگیری از اعتیاد برای ۱۷۰۰ نفر، برگزاری ۱۲۰ نمایشگاه با شرکت ۱۲ هزار نفر از دیگر کارهای فرهنگی و پیشگیرانه بهزیستی در سال جاری است.

وی اظهارداشت: در مراکز اقامتی میان مدت ۴۷۳۶ نفر در شش ماهه امسال مراجعه کردند و در مراکز بلند مدت ۵۱ نفر مقیم شدند و در۲۱ مرکز اقامتی فعال مردان و یک مرکز زنان و یک مرکز تی سی خدمات لازم به افراد داده می شود.

وارثی تصریح کرد:در ۲۲ مرکز بیش از ۲۸۶۸ مراجعه کننده تمایلی داشتیم و برای درمان ۳۴ میلیون و ۶۰۰ میلیون تومان و ۳۳۲ میلیون تومان برای سایر امور پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد:درمراکز دی سی تعداد ۶۶۳ نفر از ۴ مرکز خدمات گرفتند وهر شب ۶۰ نفر در مرکز شبانه روزی مراجعه می کنند.

وی بیان کرد: ۱۵ تیم سیار در استان فعال شده و امسال ۶۶۳۸ نفر از این مراکز خدمات دریافت کردند و در مراکز کاهش آسیب ها نیز ۷۴۶۲ مورد مراجعه با ۱۸۸ هزار و ۱۳۸ نفر خدمات رسانی صورت گرفته است.

بهزیستی اضافه کرد: امسال با راه اندازی دادگاه درمان مدار و مدیریت درمان زمینه پوشش ۳۴ نفر صورت گرفت و در هر شهرستان یک کمپ آماده خدمت رسانی شده است.

پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان برای اشتغال معتادان ترک کرده وارثی در ادامه گفت: برای اشتغال معتادانی که از دام اعتیاد نجات یافته اند امسال ۲۵۰ میلیون تومان به ۸۵ نفر پرداخت شده است.

سرهنگ مهدی حاجیان جانشین نیروی انتظامی استان قزوین گفت: بیش از ۱۰۰ مورد علت اعتیاد است که می توان کمبود سرگرمی و مراکز تفریحی، شکست های عاطفی، نبود شغل مناسب و بیکاری، دوست ناباب، سواد کم خانواده ها، فقر مالی را در این رده ارزیابی کرد.

وی افزود: باید در طیقه بندی سنی و اجتماعی علتهای اعتیاد مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد تا اگر خواستیم کاری کنیم بر اساس تحقیق ریشه ای باشد.

کد خبر 4460865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha