۳ آذر ۱۳۹۷، ۹:۱۰

نقوی حسینی در گفتگو با مهر:

توافقنامه پاریس دست و پای کشورهای در حال توسعه را می‌بندد

توافقنامه پاریس دست و پای کشورهای در حال توسعه را می‌بندد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توافقنامه پاریس در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز شده و صرفا دست و پای کشورهای در حال توسعه را می بندد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامه ظریف و زنگنه به رئیس جمهور برای تسریع در الحاق به توافقنامه پاریس، گفت: رعایت محیط زیست و حفظ هوای پاک وظیفه همه آحاد بشر است و ما هم متعهد به آن هستیم.

وی ادامه داد: چنین کنوانسیون هایی از جمله توافقنامه پاریس به تعبیر مقام معظم رهبری در اتاق فکر استکبار جهانی پخت و پز می شوند و صرفا برای بستن دست و پای کشورهای در حال توسعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خروج رسمی آمریکا از توافقنامه پاریس، تصریح کرد: چندی پیش آمریکایی ها به راحتی از این توافقنامه خارج شدند اما هیچ مرجعی علیه آمریکا شکایت نکرد و هیچ نهادی این کشور را جریمه نکرد.

یک بند از معاهده عملیاتی نشود جریمه می‌شویم

نقوی حسینی افزود: این در حالی است که در صورت الحاق ایران به توافقنامه پاریس، اگر حتی یک بند از این معاهده را عملیاتی نکنیم، فوری جریمه می شویم و بیانیه و اطلاعیه هایی علیه کشورمان صادر می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل ما با این کنوانسیون در این مسئله است که بین کشورها تفاوت های زیادی قائل می شوند و صرفا هزینه های سنگینی به کشورهای در حال توسعه تحمیل می شود اما بسیاری از کشورها چون آمریکا قوانین این کنوانسیون ها را زیر پا می گذارند.

کد خبر 4465022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha